Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2020: Hispano Suiza Carmen Boulogne – Iba 5 kusov

Carmen Boulonge s výkonom vysoko cez tisíc koní reflektuje dedičstvo automobilky v oblasti motoristického športu.

Človek si pri pohľade na tú provokatívnu karbónovú zverinu predstavuje hrozivý zvuk motora a výfuku. V nízkych a stredných otáčkach bublanie až hromobitie, vo vysoký šialený až ohlušujúci rev. V skutočnosti by však vôbec nič nepočul. Leda tak jemné pískanie elektroniky a chladiacich ventilátorov. Carmen je totiž plne elektrická. Panebože, kam sme to dopracovali? Čisto elektrický pohon s výkonom 820 kW (1 114 k) je vsadený do mimoriadne pevného karbónoveho monokoku.

Pevný podvozok s lichobežníkom zavesením vpredu aj vzadu, spolu s torque vectoringom poskytuje vozidlu mimoriadnu stabilitu a presnosť riadenia. Pozoruhodné je, že sa konštruktérom podarilo napriek veľkému akumulátoru udržať hmotnosť na úrovni 1 630 kg. Z nuly na stovku dokáže Carmen Boulogne zrýchliť za 2,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 290 km/h. Španieli si za Carmen Boulogne pýtajú 1,65 milióna eur, plus daň. Za tú cenu však dostanete najvyššiu exkluzivitu. Vyrobia totiž iba 5 kusov, ktoré doplnia 14 kusov modelu Carmen. Celkovo teda bude po svete jazdiť (alebo skôr asi stáť v garáži) 19 exemplárov Hispano Suiza Carmen, a z nich 5 bude vo verzii Boulogne. Pokiaľ teda máte nejaké peniažteky pod vankúšom, rýchlo s nimi do Španielska. Prví šťastlivci ich dostanú na budúci rok. Španieli sú mimoriadne hrdí na to, že sa im podarilo dosiahnuť súčiniteľ aerodynamického odporu cx=0,325, čo je menej ako má Porsche 918 Spyder (0,34), Koenisgegg Agera (0,37) a Ferrari F12 (0,33). Na pohon slúžia dva synchrónne elektromotory s permanentným magnetom PMSM (permanent-magnet synchronous motors), pričom každý z nich má 410 kW a každý poháňa jedno zo zadných kolies. Krútiaci moment každého z nich je regulovaný sofistikovanou elektronikou, čím sa dosahuje torque vectoring. Riadiaca jednotka až 1 000-krát za sekundu vyhodnotí záber každého kolesa jednotlivo. Samotné elektromotory vyvinú 1 600 Nm v rozsahu 0 – 6 500 otáčok. Akumulátorový modul je uložený v tvare T za sedadlami a v stredovom tuneli, čím vytvára akúsi chrbticu auta. Zaujímavosťou je, že funguje aj ako hmotnostný tlmič TMD (tuned mass damper), poskytuje vyššiu stabilitu a znižuje štrukturálne vibrácie. Samotný lítiovo-iónový akumulátor má kapacitu 80 kWh, dá sa však rozšíriť. S 80 kWh má Carmen dojazd zhruba 400 km.

Hispano Suiza tvrdí, že akumulátor zložený zo 700 článkov je vyvinutý a vyrobený vo vlastnej réžii. Kvapalinové chladenia troma chladičmi a monitoring zabezpečuje rovnomerné nabíjanie a vybíjanie, ale aj potrebný výkon a životnosť. Nabíjať ho možno cez jednosmernú nabíjačku s výkonom 80 kW. S nabíjacím zariadením CCS2 nabijete akumulátor z 30 na 80 percent za 30 minút.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov