Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ženeva 2020: Polestar Precept – Švédska Tesla

Značka Polestar, ako automobilová značka, nemá za sebou dlhú históriu, no dúfa v o to dlhšiu budúcnosť.

Značka patrí pod Volvo a prvé modely Polestar mali s modelmi Volvo mnoho spoločného – z dizajnového aj technologického hľadiska. Koncept Precept je prvý, na ktorom prepojenie s Volvo nie je vidieť ani cítiť. Možno len v typickom švédskom zmysle pre detail. A keď sa na to detailnejšie pozrieme, tak aj v denných svetlách v tvare Thorovho kladiva. Majú ich totiž aj vozidlá Volvo, hoci v inej podobe ako tu.

Precept nie je pohľadom do vzdialenej budúcnosti. Je manifestom a podľa vyjadrení predstaviteľov spoločnosti, aj deklaráciou vecí, ktoré prídu čoskoro. Precept predpovedá tvar budúcich sériovo vyrábaných áut tejto značky. Až 3,1 metra dlhý rázvor osí náprav vytvára veľký priestor nielen pre posádku, ale aj pre veľký akumulátor v podlahe. Štvordverová karoséria má pritom aerodynamicky optimalizované tvary a veľmi nízku siluetu. Masku chladiča nahrádza tzv. Polestar SmartZone, ktorý je domovinou pre bezpečnostné senzory. Za transparentným panelom sú dva radary a kamera s vysokým rozlíšením. Nad čelným sklom uprostred je modul, kde je LIDAR. Odtiaľto má tento typ radaru najlepší možný výhľad na premávku a priestor pred autom. Zaujímavosťou je integrované čelné krídlo nad oblasťou SmartZone, ktoré urýchľuje tok vzduchu nad kapotou. To zlepšuje aerodynamiku a teda aj dojazd. Vzadu je zasa naprieč celou šírkou auta „britva“, ktorá sa láme a prechádza až do bokov. V spomínanej hrane sú integrované všetky zadné svetlá – obrysové, brzdové, cúvacie, hmlové aj smerovky. Klasické zrkadlá nie sú. Namiesto nich sú kamery na vysunutých ramienkach. Auto nemá zadné okno, a tak aj vnútorné zrkadlo nahrádza displej s obrazom z kamery. Samotná kamera je v zadnej časti auta a vodič si môže prepínať medzi štandardným a širokouhlým zobrazením.

V interiéri nájdeme materiály, ktoré balansujú medzi luxusom a čo najmenším environmentálnym vplyvom. Príkladom je kompozit na báze ľanu, ktorý je použitý na interiérových paneloch aj na chrbátoch sedadiel. Tento materiál je o 50 % ľahší ako konvenčné a je z neho až o 80 % menej plastového odpadu. Povrch sedadiel je z recyklovaných PET fľašiek, čalúnenie a hlavové opierky z recyklovaného korku, koberce zasa z použitých rybárskych sietí. Samozrejmosťou sú digitálne prvky, ktoré Polestar vyvinula v úzkej spolupráci so spoločnosťou Google. Uprostred je 15-palcový vertikálne umiestnený dotykový displej a pred vodičom 12,5-palcový. Dizajnom exteriéru, aj interiéru, ale aj čisto elektrickým pohonom tak Polestar Precept veľmi pripomína Teslu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov