Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2020: DS Aero Sport Lounge – Zrodený z Formule E

Karoséria SUV, vyšší posed, vynikajúci výhľad z kabíny a prvotriedny komfort. Napriek tomu sú korene tohto konceptu v monopostoch seriálu Formule E.

DS Automobiles sa do budúcnosti pozerá odvážne a zároveň s veľkou dávkou výnimočnosti, ktorá spočíva nielen tvaroch, ale aj v materiáloch a technológiách. Päť metrov dlhý koncept, hoci tak na prvý pohľad nepôsobí, má dokonale prepracovanú aerodynamiku. Spomeniem 23 palcové kolesá, ktorých lúče aktívne usmerňujú prúdenie vzduchu okolo karosérie. Keď som spomínal, že korene tohto konceptu sú v monopostoch Formule E, tak som myslel na pohon. DS Aero Sport Lounge totiž využíva elektromotor z monopostu tímu DS-Techeetah. Má výkon rovných 500 kW (680 k) a je napájaný zo 110 kWh akumulátora. Ten je, samozrejme, umiestnený v podlahe vozidla, čo uvoľňuje ruky dizajnérom interiéru a zároveň vytvára podmienky pre dobré jazdné vlastnosti. Výrobca hovorí o zrýchlení z nuly na stovku za 2,8 sekundy, čím tento koncept schová do vačku nejeden dnešný supešport. Ďalší dôležitý údaj – dojazd viac ako 650 km. Zaujímavosťou je maska auta, ktorú tvorí displej okolo podsvieteného loga automobilky. Displej môže premietať rôzne efekty. Za kompozitným sklom sú „oká“, ktoré sledujú vozovku a situáciu pred vozidlom a zásobujú riadiacu jednotku terabajtami informácií, aby vozidlo dokázalo poskytnúť čo najvyššiu úroveň komfortu a bezpečnosti.

Interiér ohúri nielen dizajnovým poňatím, materiálmi a spracovaním, ale aj z technologického hľadiska. Stredová lakťová opierka napríklad číta, interpretuje a odpovedá na všetky gestá ruky. Systém je absolútne unikátny. To, že prepracovaný systém sníma polohu a pohyb rúk, interpretuje gestá a prevádza ich na príkazy, nie je žiadna prevratná novinka. No to, že vodič pritom dostáva heptickú spätnú väzbu, že sa jeho príkaz zaevidoval a vykoná je absolútne unikátne. Pozor, stále hovoríme o gestách vykonaných v priestore, teda nie na nejakom displeji. Umožňujú to špeciálne miniatúrne ultrazvukové reproduktory, ktoré vysielajú impulz na dané miesto a vytvárajú imaginárne tvary a textúry. Vodič tak cíti akoby sa jemne dotýkal tlačidla alebo ovládača, aj keď má prsty vo voľnom priestore.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov