Mitsubishi si v Európe polepšilo
Aj napriek trochu nepredvídateľnému charakteru európskeho trhu (zavádzanie nových emisných predpisov, dôsledky nových daňových systémov, politická neistota atď.) dosiahlo Mitsubishi Motors na najnáročnejšom automobilovom trhu sveta pekné úspechy.
Mitsubishi uviedlo na európske trhy v priebehu minulého roka 2 modernizované modely – ASX a L200. Teraz nasleduje Space Star / Mirage, ktorých vplyv sa naplno prejaví až v priebehu kalendárneho roka 2020.
1- Space Star / Mirage: Predaných 39 530 vozidiel (+10%)
2- Outlander PHEV: Predaných 34 729 vozidiel (+42%)
3- ASX: Predaných 31 306 vozidiel (-3%)
4- Eclipse Cross: Predaných 27 368 vozidiel (-)
5- L200: Predaných 23 414 vozidiel (+12%)
Technologická vlajková loď Outlander PHEV
Jediný plug-in hybrid s architektúrou na báze elektromobilu dostupný na európskom trhu – bol vlani opäť najpredávanejším plug-in hybridným modelom v Európe.
Od premiéry v októbri 2013 sa pre Outlander PHEV v Európe rozhodlo celkom 159 132 zákazníkov; najdôležitejším trhom je v súčasnosti Nemecko (kal. rok 2019: 7 618 predaných vozidiel podľa údajov MME).
V sledovanom období sa ambície značky opierali o 32 európskych distribútorov* Mitsubishi Motors; tu je desiatka tých najväčších:
1 – Nemecko: Predaných 54 033 vozidiel (+4%)
2 – Veľká Británia: Predaných 26 788 vozidiel (-13%)
3 – Španielsko: Predaných 14 769 vozidiel (+10%)
4 – Taliansko: Predaných 9 659 vozidiel (+33%)
5 – Francúzsko: Predaných 9 437 vozidiel (+ 29%)
6 – Švédsko: Predaných 6 789 vozidiel (+32%)
7 – Poľsko: Predaných 6 762 vozidiel (+15%)
8 – Holandsko: Predaných 6 690 vozidiel (-7%)
9 – Nórsko: Predaných 5 776 vozidiel (+ 5%)
10 – Rakúsko: Predaných 5 059 vozidiel (-8%)
Ďalší krok
Eric Wepierre – nový prezident a generálny riaditeľ MME skonštatoval: “Na európskom trhu, ktorý sa mení v dôsledku nových technológií, nových očakávaní aj prístupu zákazníkov či nového regulačného prostredia, sa Mitsubishi Motors nachádza v situácii, keď môže ťažiť zo svojej pozície lídra v oblasti elektrifikácie vozidiel, starostlivo budovanej od roku 2013 prostredníctvom modelu Outlander PHEV. ”
Wepierre ďalej doplnil: “Z elektromobility sa postupne stáva už štandardná záležitosť, a tak v priebehu kalendárneho roka 2020 opäť vystúpime z mainstreamu a odštartujeme ďalšiu fázu našej stratégie „SUV + EV“, a to na produktovej úrovni ako aj na úrovni ekosystému prostredníctvom uvádzania nášho pokrokového konceptu Dendo Drive House.”
“Obe tieto cesty podporia našu stratégiu udržateľného rastu v Európe, kde skôr než preteky za čo najväčšími predajnými objemami sledujeme imidž značky a ziskovosť.“
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov