Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford Focus RS: Meškanie kvôli emisiám

Nový Ford Focus RS mal byť spočiatku mild-hybridom. Debut bol naplánovaný na rok 2021. Všetko však naznačuje, že premiéra sa oneskorí. Pýtate sa prečo? Môžu za to prísnejšie emisné limity.

Pôvodne plánovali uviesť verziu RS s  2,3-litrovým EcoBoostom, ktorý by hnal predné kolesá. Na zadné kolesá v prípade potreby mal svoju silu prenášať malý elektromotor. Teraz to vyzerá tak, že sa táto koncepcia pravdepodobne zmení. Ak chce Ford predávať model RS a neplatiť pokuty, musia nájsť ešte viac zelenšiu alternatívu. Teraz sa misky váh prikláňajú opäť k full-hybridu, keďže by tento model mohol výrazne potopiť flotilové emisie.

Staré plány s 2,3 litrovým motorom mali disponovať výkonom približne 400 koní. Je tak povediac verejným tajomstvom, že zmeny naozaj prebiehajú. Dúfajme, že tento model nebude šitý horúcou niťou, a neprinesie so sebou podobné problémy, ako mala predchádzajúca generácia.

Ford Focus 1,5 EcoBoost 150 k: Telom aj dušou!

Čo môžeme prezradiť? Šepká sa, že menší 2,3 litrový motor bude nahradený o 0,2 l väčším motorom. Že je vám to trošku známe? Ak áno, nie ste vôbec ďaleko od pravdy. Táto kombinácia nedávno debutovala v novom Forde Kuga. Tam však produkuje „len“ 300 koní. Inžinieri tak teda usilovne makajú na tom, aby systém bez problémov zvládal nárast výkonu na 400 koní, aby tak mohol bez akýchkoľvek problémov dupať na krk ostatnej konkurencii v triede „hot-hatchov“.

Foto: Archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov