Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Zajtra začína predpredaj vozidla Ford Puma

Nový Ford Puma prináša zákazníkom kompaktných crossoverov mild-hybridnú úspornú technológiu v spojení s prvotriednou praktickosťou a príťažlivým dizajnom.

Model Puma je novou kapitolou dizajnovej identity spoločnosti Ford.

Puma je prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré v rámci zvýšenia komfortu a pohodlia cestujúcich ponúka technológiu bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru a sedadlá s funkciou bedrovej masáže – obe ako štandard vo výbave Titanium X.

Puma ST-Line je v ponuke s 19-palcovými voliteľnými diskami kolies z ľahkých zliatin v matnej čiernej úprave, športovým odpružením a volantom s plochým dnom. Ešte väčší komfort ponúka nový variant Puma ST-Line X, ktorý má v štandardnej výbave sedadlá čalúnené kožou Windsor a luxusný audiosystém B&O. 

Pokročilá technológia hnacej sústavy

Technológia EcoBoost Hybrid v Pume vylepšuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost o remeňom poháňaný integrovaný generátor zapaľovania (BISG) s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje získavanie a ukladanie energie, ktorá sa zvyčajne stratí pri brzdení a jazde na voľnobeh, čím sa nabíja vzduchom chladený 48‑voltový lítiovo-iónový akumulátor. Systém BISG funguje tiež ako elektromotor. Je integrovaný s motorom a využíva uloženú energiu na poskytovanie podpory krútiaceho momentu pri bežnej jazde a zrýchľovaní a zároveň riadi pomocné elektrické prvky vozidla. Inteligentný samoregulačný polo-hybridný systém je v ponuke vo výkonových variantoch 125 k a 155 k.

Nepretržite monitoruje, ako sa vozidlo používa, aby vedel určiť, kedy a do akej miery treba nabiť akumulátor, aby sa dosiahol optimálny účinok, a kedy využiť uložený náboj akumulátora pomocou jednej z dvoch stratégií:

  • Nahradenie krútiaceho momentu – systém BISG sa tu využíva ako elektromotor a poskytuje 50 Nm krútiaceho momentu. Znižuje tým spotrebu paliva až o 9 %. 125 k verzia spotrebuje cca od 5,4 l/100 km, a variant s výkonom 155 k má spotrebu od úrovne cca 5,5 l/100 km.
  • Doplnenie krútiaceho momentu – systém BISG sa tu využíva ako elektromotor na zvýšenie celkového krútiaceho momentu dostupného z hnacej jednotky až o 20 Nm nad úrovňou, ktorú poskytuje samotný zážihový motor pri plnom zaťažení, a dodáva až o 50 percent viac krútiaceho momentu pri nižších otáčkach. Cieľom je zabezpečiť optimalizovaný výkon.
Systém BISG je schopný znovu spustiť motor zhruba za 300 milisekúnd. Na to sme veľmi v praxi zvedaví.

Zákazníci si tiež môžu vybrať z ponuky vyspelých zážihových motorov Ford EcoBoost a vznetových motorov Ford EcoBlue. Všetky v rámci štandardnej výbavy využívajú technológiu Start-stop. 1,0-litrový motor EcoBoost a hybridná sústava EcoBoost Hybrid, obsahujú aj systém deaktivácie valcov. Systém je určený pre trojvalcový motor a automaticky vypne jeden z valcov, keď nie je potrebná plná kapacita motora. Systém dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec v priebehu 14 milisekúnd.

Aktuálne cena štartuje na 18 690 €. Za mild-hybrid zaplatíte od 20 590 €.

Koncom roka bude k dispozícii aj možnosť zvoliť si 1,5-litrový vznetový motor EcoBlue s výkonom 120 k so spotrebou paliva od 4,5 l/100 km.

Prívetivé jazdné vlastnosti

Nové tuhšie zavesenie zadných kolies s vlečným ramenom nápravy, väčšie tlmiče, tuhšie silentbloky a optimalizované horné uloženie tlmičov odpruženia – to všetko prispieva k zníženiu trenia a zvyšuje tuhosť celého podvozka, a pomáha tak dosiahnuť najlepšiu jazdnú dynamiku v tejto triede vozidiel.

Odnímateľné poťahy

Puma Titanium X je prvým modelom, ktorý obsahuje odnímateľné poťahy sedadiel, ktoré možno prať. Vďaka integrovanému zipsu sa poťahy dajú zvliecť len jednou rukou.

Inovatívna praktickosť

Dizajn Pumy je v rozpore s bezprecedentnou praktickosťou kompaktného crossoveru. Obsahuje úložné priestory v zadnej časti, ktoré ponúkajú praktické riešenie každodenných problémov ukladania a skladovania vecí. Ford Puma má batožinový priestor s objemom až 456 l.

 

Teraz si pozrite technické údaje nových pohonných jednotiek.

      Emisie CO2 od
(g/km NEDC)
Spotreba paliva od
(l/100 km NEDC)
Spotreba paliva od (l/100 km WLTP) Emisie CO2 od (g/km WLTP)
Zážihové motory Výkon (k) Rozmer kolies (palce) Kombinované V meste Mimo mesta Kombinovaná Celková Celkové
1,0-litrový EcoBoost, 6-stup. manuálna 125 16 103 5,4 4,0 4,5 5,7 131
17 103 5,4 4,0 4,5 5,8 132
18 103 5,4 4,0 4,5 5,8 131
19 106 5,5 4,1 4,6 6,2 141
1,0-litrový EcoBoost Hybrid, 6-stup. manuálna 125 16 96 4,9 3,9 4,2 5,4 124
17 96 4,9 3,9 4,2 5,5 124
18 96 4,9 3,9 4,2 5,4 124
19 99 5,0 4,0 4,3 5,8 132
1,0-litrový EcoBoost Hybrid, 6-stup. manuálna 155 16 99 5,1 3,9 4,4 5,5 126
17 99 5,1 3,9 4,4 5,6 127
18 99 5,1 3,9 4,4 5,6 127
19 101 5,1 4,1 4,5 5,9 133

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov