Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Megane aj ako plug-in hybrid

Renault sa pri modernizácii Meganu nezameral len na drobné zmeny dizajnu, poriadna novinka pribudla aj pod kapotu – je ňou práve plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo.

Pravdupovediac, zmeny v exteriéri si netrénované oko takmer ani nepovšimne. Modernizovaný Megane má mierne upravenú grafiku svetiel, ktorá je najviac badateľná na zadných svetlometoch. Okrem nej sa na exteriéri zmenili len drobnosti. V interiéri nájdete nový digitálny prístrojový štít v podobe 10,3-palcového displeja, infotainment zas dostal nový softvér, ktorý do veľkej miery vychádza z operačných systémov smartfónov.

Prepracované boli aj asistenčné systémy, predovšetkým tie, ktoré sa dokážu podieľať na polo-autonómnom riadení, teda systém udržiavania v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat. Vďaka nim bude faceliftovaný Megane schopný jazdiť po cestách so zreteľne namaľovanými pruhmi len s minimálnymi zásahmi vodiča.

Najväčšou a najočakávanejšou novinkou je však práve spomínané plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo. To si faceliftovaný Megane požičal od nového Renaultu Captur. Základom je 1,6-litrový benzínový štvorvalec, ktorému asistujú hneď dva elektromotory. Kombinovaný výkon sústavy je 117 kW (158 k). Vďaka 9,8 kWh akumulátoru dokáže plug-in hybridný Megane označovaný ako E-Tech prejsť 50 – 65 kilometrov na čisto elektrický pohon, a to až do rýchlosti 135 km/h.

Zaujímavosťou je, že plug-in hybridný pohon bude zozačiatku dostupný len pre kombi, pod kapoty klasických hatchbackov sa dostane až neskôr.

Zdroj – Autoexpress

Autor: Domino Parajka

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov