Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mercedes-Benz A 180 d sedan: Najtradičnejší…

Segmentu kompaktných áut v „našich zemepisných šírkach“ dominujú hatchbacky. Mercedes-Benz popri hatchbacku triedy A ponúka svojim zákazníkom niekoľko ďalších karosárskych verzií – SUV GLA (aktuálne nie je v cenníku), štvordverové kupé CLA, športové kombi CLA Shooting Brake, najtradičnejšia karosárska verzia – trieda A sedan, ale aj MPV triedy B.

Sedan je azda najkrajším spomedzi všetkých karosárskych verzií, je elegantný a športový zároveň. Nič z jeho krásy neubrali ani „iba“ 17-palcové kolesá. Naopak, pridávali na komforte. Auto nebolo zbytočne tvrdé a podvozok nebúchal do karosérie. Iba na väčších nerovnostiach, ale to je pochopiteľné – áčko nie je tank. Nechápem, prečo sa všetci ženú za obrovitánskymi kolesami. Kufor je síce vo svojom základe väčší, ako má hatchback, no vzhľadom na obmedzený vstupný otvor a výšku je horšie využiteľný. Ani tu však nechýba možnosť zväčšenia objemu sklopením operadiel zadných sedadiel. Tie sú delené v pomere 40:20:40, dajú však sklápať iba zozadu, z priestoru kufra. Výhrady mám k „rukoväti“, ktorou by sa veko kufra malo zatvárať. Nedá sa poriadne uchopiť, pri každom zaváraní mi z nej skĺzli prsty a musel som „dobúchavať“  kufor zvonka.

Mercedes-Benz je prémiová značka a prémiové sú aj jej kompaktné modely. Tým ako fungujú asistenčné systémy, aké materiály sú použité, ale utvrdí vás v tom už aj samotné zatváranie dverí. Má totiž krásne hutný zvuk. V našom prípade bol interiér dvojfarebný, doplnený o tretiu farbu červené intarzie na prístrojovej doske, výduchoch klimatizácie a sedadlách. Posed za volantom je výborný, volant je takmer kolmo a riadenie je ľahké a rýchle. V súvislosti s riadením musím vyzdvihnúť veľmi malý polomer otáčania. Vďaka tomu je áčko obratné v meste a ľahko s ním zaparkujete. Môžete pritom využiť senzory vpredu aj vzadu, plus cúvaciu kameru s dvoma pohľadmi, ale aj parkovací automat, ktorý za vás odvedie väčšinu práce.

Silnejší než v skutočnosti

Pod kapotou testovaného modelu pracoval 1,5-litrový turbodiesel vyladený na 85 kW (116 k), resp. 260 Nm. Vo svete prémiovej značky to neznie nijako oslnivo, no skutočnosť je taká, že keď nechcete zanechávať na asfalte dlhočizné čierne čiary, keď nechcete, aby vás všetci poznali iba zozadu, tak ten motor veľmi príjemne poslúži. Subjektívne sa dokonca zdá oveľa silnejším, než je v skutočnosti. Na zatlačenie plynu reaguje pocitovo silným záťahom, jeho chod je tichý a príjemný. Jeho najväčšou devízou je nízka spotreba. Pardon, opravím sa: veľmi nízka spotreba. Hodnota 4,7 l/100 km by bola super aj na šetrnú jazdu, ja som ju však dosiahol bez toho, aby som nejako strážil svoju nohu na plyne.

Stručne

Čo treba uznať

  • Spotreba iba 4,7 l/100 km.

Čo nám chýbalo

  • Priamy prístup k vypínaniu LDWS.

Čo nás prekvapilo

  • Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40.

 

Mercedes-Benz A 180 d sedan

Cena (základ/test) 27 408/36 864 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km 

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 461 cm3, max. výkon 85 kW (116 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 750 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 115 – 132 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax=206 km/h, spotreba WLTP/test 4,4 – 5,0/4,7 l/100 km. 

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 410 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov