Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Brusel 2020: Aj nový Opel Insignia GSi

Nový Opel Insignia oslavuje svoju svetovú premiéru na autosalóne v Bruseli (od 9. do 19. januára). Po prvýkrát môžete na bruselskom autosalóne vidieť okrem limuzíny Grand Sport a kombi Sports Tourer aj športovú verziu GSi s novým ostrým dizajnom.

GSi vyráža s novým 2,0 litrovým preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 169 kW (230 k) a novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho ponúka elektricko-hydraulický posilňovač bŕzd, systém zavesenia kolies FlexRide a systém pohonu štyroch kolies Twinster so smerovaním krútiaceho momentu.

Spotreba paliva je nižšia až o 18 %!!!

Spotrebu paliva okrem iného znižujú aj nové prevodovky. V hre ostáva šesťstupňová manuálna prevodovku a osem, resp. deväťstupňový automat.

Aerodynamické vlastnosti Insignie dodatočne vylepšuje aktívna celoplošná záklopka.

Nová Insignia patrí medzi najúspornejšie vozidlá vo svojom segmente.

Dizajnéri ešte viac vylepšili interiér. Ergonomické sedadlá AGR s sú teraz dostupné v rôznych vyhotoveniach s látkovým či koženým čalúnením, resp. s čalúnením Alcantara.

Okrem toho Insignia ponúka najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy, predovšetkým nové adaptívne pixelové svetlá IntelliLux LED®. Obsahujú celkovo 168 LED prvkov – 84 na jeden svetlomet! Nastavenie diaľkových svetiel dokážu v priebehu milisekúnd plynulo upravovať dve riadiace jednotky, z čoho jedna je pripojená k prednej kamere a druhá sa nachádza vo svetlomete.

Maximálna zábava za volantom

Športový pohon štyroch kolies so smerovaním krútiaceho momentu je unikátom v tomto segmente. V režime pohonu všetkých kolies (AWD) nahrádzajú klasický zadný diferenciál dve spojky, ktoré v každej jazdnej situácii zabezpečujú dokonalý prenos výkonu na jednotlivé kolesá. Vďaka tejto technológii je nový Opel Insignia GSi obratnejší pri zatáčaní, ponúka dokonalý prejazd zákrutou a môže sa pochváliť tiež skvelou trakciou.

Záverečné testovanie prebiehalo na legendárnej „Severnej slučke“ okruhu Nürburgring. Ďalšieho vylepšenia sa dočkali aj štvorpiestikové brzdy Brembo (s červenými strmeňmi) a priame riadenie.

Moderné technológie pokračujú

Zabudovaný systém „eBoost“ je súčasťou systému elektronických bŕzd, ktoré nevyžadujú napríklad samostatné moduly ABS/ESP, podtlakové vedenia či podtlakové čerpadlá. Namiesto motora vytvára podtlak elektromotor, čo ďalej znižuje spotrebu paliva. Tlak narastá rýchlejšie a zlepšuje sa pocit z brzdenia. Okrem toho, pri aktivácii systému ABS pracuje „eBoost“ tichšie než klasické brzdové sústavy.

Unikátne zavesenie FlexRide

Insignia GSi sa štandardne dodáva vybavená mechatronickým systémom zavesenia kolies FlexRide, ktorý dokáže v zlomku sekundy upraviť nastavenia tlmičov a riadenia. Systém ďalej mení vlastnosti plynového pedála a momenty radenia deväťstupňovej automatickej prevodovky. Vodič si môže vyberať spomedzi jazdných režimov „Standard“, „Tour“, „Sport“ a – exkluzívne pre variant GSi – „Competition“.

Aj trojvalce…

S novým modelom Insignia značka Opel zjednodušila a súčasne vylepšila ponuku pre zákazníka. Zatiaľ čo predošlý model mal zážihové a vznetové motory z troch rôznych rodín motorov, všetky trojvalcové a štvorvalcové motory súčasného modelu patria do jednej novej generácie. Základ tvoria 1,4-litrový zážihový motor s výkonom 107 kW (145 k) a 1,5-litrový vznetový motor s výkonom 90 kW (122 k).

Trojvalcové motory sú až o 50 kilogramov ľahšie než ich predchodcovia v predošlom modeli. Vyššie v ponuke pre model Insignia sú 2,0-litrový vznetový štvorvalec (predstaví sa neskôr v tomto roku) a 2,0-litrový zážihový motor s výkonom 147 kW (200 k) – v prípade variantu GSi 169 kW (230 k). 2,0-litrové zážihové agregáty sú zároveň prvé motory spoločnosti Opel s funkciou vypínania valcov. Okrem prípadov, keď vodič vyžaduje vysoký výkon, systém variabilného ovládania vačkového hriadeľa vypne dva valce, čím sa výrazne zníži spotreba paliva.

Najmodernejšie možnosti pripojenia a špičkové asistenčné systémy

Bezpečnosť pri cúvaní z parkovacieho miesta dodatočne zvýši voliteľný systém upozornenia na križujúce vozidlá vzadu. Medzi asistenčné systémy ďalej patrí adaptívny tempomat s núdzovým brzdením, systém rozpoznávania dopravných značiek, pokročilý parkovací asistent a projekčný head – up displej. Adaptívny tempomat automatickým brzdením a zrýchľovaním udržiava odstup od vozidla vpredu. V kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže tento systém na báze radaru úplne zabrzdiť.

Limuzína 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Výkon (kW/k) pri ot./min 107/145 pri 5 000 147/200 pri 4 500 169/230 pri 5 000 90/122 pri 3 250
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) 236 pri 1 500 – 3 500 350 pri 1 500 – 4 000 350 pri 1 500 – 4 000 300 pri 1 750 – 2 500
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka MT6 AT9 AT9 MT6
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km)
V meste

Mimo mesta

Kombinovaná
– Emisie CO2 g/km

6,1 – 6,2

4,3 – 4,6

5,0 – 5,2

115 – 120

8,7

4,8 – 5,1

6,2 – 6,4

144 – 149

8,9

5,8

6,9

161

4,6 – 4,8

3,3 – 3,5

3,8 – 4,0

100 – 105

Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km)
l/100km

Emisie CO2 g/km

5,8 – 6,2

135 – 144

7,3 – 7,6

171 – 176

8,3 – 8,5

193 – 198

4,6 – 4,9

121 – 130

 

Sports Tourer 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Výkon (kW/k) pri ot./min 107/145 pri 5 000 147/200 pri 4 500 169/230 pri 5 000 90/122 pri 3 250
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) 236 pri 1 500 – 3 500 350 pri 1 500 – 4 000 350 pri 1 500 – 4 000 300 pri 1 750 – 2 500
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka MT6 AT9 AT9 MT6
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km)
V meste

Mimo mesta

Kombinovaná
– Emisie CO2 g/km

6,1 – 6,2

4,4 – 4,7

5,0 – 5,3

117 – 122

8,7

4,9 – 5,2

6,3 – 6,5

146 – 151

8,9

5,9

7,0

163

4,8 – 4,9

3,5 – 3,7

4,0 – 4,2

105 – 111

Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km)
l/100 km

Emisie CO2 g/km

6,0 – 6,3

138 – 147

7,5 – 7,7

175 – 179

8,6 – 8,8

199 – 205

4,8 – 5,1

127 – 135

 

Zdroj a foto: OPEL

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov