Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Poliakov za nezištnú pomoc odmenia

Ak sa pohybujete vo svete kamiónov, určite ste zachytili informáciu zo susedného Poľska. Tamojší obyvatelia sa postarali o poriadny rozruch, samozrejme, v pozitívnom slova zmysle. Doslova za pár dní dokázali vyzbierať balík peňazí pre Iránca Fardina Kazemima, ktorý ostal v Poľsku visieť so svojim staručkým kamiónom zn. International ešte pred koncom minulého roka.

Problémy ťahača prepravujúceho hrozienka pri Częstochowej boli na začiatku zdanlivo nenáročné na opravu. Iránec si myslel, že je to len štartér. V servise však zistili, že motor je doslova v žalostnom stave a nie je možné s nim pokračovať domov. Vzdialenosť predstavuje približne 5 000 km. Poviete si, prečo to nerieši firma, pre ktorú vodič jazdí? Jednoducho preto, že Iránec jazdí sám na seba. Peniaze na opravu jednoducho nemá odkiaľ vziať.

Keď sa o jeho probléme dozvedeli tí správni ľudia, zorganizovali zbierku. Doteraz sa podarilo vyzbierať 250 000 zlotých čo je zhruba 60 000 eur. Poviete si, za to sa dá už kúpiť celkom slušný ťahač. Áno, taký bol aj plán. Už mali aj dohodnutú kúpu ťahača zn. DAF, ktorý nesmel byť starší ako 3 roky.

Lenže tu nastal problém. DAF patrí do skupiny Paccar, ktorá je americká. Dovoz takýchto výrobkov do Iránu je poriadne komplikovaný, priam nemožný. A po nedávnych udalostiach problémy ešte narastú. Naposledy, keď sa pokúsil iránsky dovozca predať 63 ťahačov, dostal pokutu 1,7 milióna dolárov. Z kúpy tak na poslednú chvíľu nebolo nič.

Na znak vďaky miestny iránsky riaditeľ firmy Part DAF, Gholam Reza Shahidi Asl, prisľúbil všetkým Poliakom jazdiacich v Iráne na DAF-och bezplatnú pomoc, ak ju budú z dôvodu technickej poruchy potrebovať po dobu 2 roky. Podobný servis mal byť poskytnutý aj zúfalému Iráncovi.

Čo ďalej s Iráncom?

Podľa dostupných informácii, v Iráne existuje údajne zoznam modelov ťahačov, ktoré môžu byť do krajiny bez väčších problémov importované.

Teraz sa Poliaci pozerajú po Scanii. Je to nutné však konzultovať s iránskou firmou, a s tou sa dá jednať len prostredníctvom konzulátu, čiže všetko napreduje veľmi pomaly. Navyše nákup a dovoz musí byť v súlade aj s medzinárodným právom. Všetko je to oveľa viac komplikované, ako sa na prvý pohľad zdalo.

Súbežne s tým hľadajú pre Iránca vhodný motor do pokazeného Internationalu. Tento príbeh tak ešte zďaleka nie je na konci.

Úprava 11:40h 09.01.2020

Iránsky vodič si už prevzal Scaniu V8. Klobúk dole pred každým, kto sa mu rozhodol pomôcť.

Zdroj a foto: 40ton.pl

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov