Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


LA 2019: Novinky od Porsche a sexy Maria

Na nedávnom autosalóne v Los Angeles potvrdila automobilka Porsche svoje silné postavenie na severoamerickom trhu. Okrem modelu Taycan tam predstavila vo svetovej premiére aj nový Macan Turbo, ktorého ambasádorkou je atraktívna ruská tenistka Maria Šarapovová.

Pred rokom sme v Los Angeles ukázali novú generáciu modelu 911. Teraz nadväzujeme modelom Taycan – prvým čisto elektrickým športovým vozidlom od Porsche. Kalifornia je pre Porsche už mnoho desaťročí druhým domovom. Práve tam sa nachádza najväčšia fanúšikovská základňa modelu 911. Sme presvedčení o tom, že Taycan na tento úspešný príbeh nadviaže,“ povedal Oliver Blume, predseda predstavenstva spoločnosti Porsche AG.

Porsche na autosalóne na západnom pobreží USA okrem Taycanu ukázal nový Macan Turbo. S výkonom 324 kW (440 k) sa ujal pozície vlajkovej lode v rámci kompaktných športových SUV značky Porsche. Súbežne s decembrovou premiérou Porsche v elektrickej Formule E sa na autosalóne v Los Angeles rovnako predstavil prvý čisto elektrický pretekársky monopost tejto značky – Porsche 99X Electric.

V nadväznosti na prevedenie Taycan Turbo S a Taycan Turbo je Taycan 4S novým základným modelom tejto rady elektromobilov. Štandardom je batéria Performance s jednodoskovou konštrukciou a celkovou kapacitou 79,2 kWh. Na želanie je k dispozícii batéria Performance Plus s dvojdoskovou konštrukciou a celkovou kapacitou 93,4 kWh, ktorá je známa už z modelov Taycan Turbo S a Taycan Turbo.

Uvedeným hodnotám odpovedá aj výkon a dojazd vozidla. S batériou Performance dosahuje Taycan 4S výkon až 390 kW (530 k) v režime „overboost“; v prípade batérie Performance Plus potom maximum činí 420 kW (571 k). Taycan 4S v oboch prevedeniach akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,0 s. Dojazd je až 407 km s batériou Performance, resp. až 463 km s batériou Performance Plus, pričom najvyššia rýchlosť v oboch variantoch je stanovená na 250 km/h.

Maximálny nabíjací výkon je 225 kW (batéria Performance), resp. 270 kW (batéria Performance Plus). Nový Macan Turbo má dvojito preplňovaný šesťvalec 2,9 litra v tomto výrazne vylepšenom vlajkovom modeli dosahuje najvyšší výkon 324 kW (440 k), teda o desať percent viac než predchodca, hoci sa zdvihový objem znížil o 20 percent. S voliteľne dodávaným paketom Sport Chrono potom vozidlo akceleruje pokoja na stovku za 4,3 s.

Najvyššia rýchlosť vozidla činí 270 km/h, čo znamená nárast o 4 km/h. Zlatým klincom modernizovaného podvozku sú štandardne dodávané brzdy s technológiou PSCB (Porsche Surface Coated Brake). Vďaka tenkému povlaku z karbidu volfrámu produkujú až o 90 percent menej brzdného prachu než klasické brzdy zo zliatiny. Pri pohľade zvonku potom Macan Turbo poznáme podľa štylistických úprav modernizovanej modelovej generácie.

Nový vlajkový model sa odlišuje svojimi jedinečnými akcentmi. Napríklad predná partia vyhradená len verzii Turbo alebo pevný strešný spojler v dvojkrídlovom prevedení. Šofér aj zvyšok posádky modelu Macan sa môže tešiť na vylepšený interiér, vrátane športových sedadiel so širokými možnosťami nastavenia v 18 smeroch alebo systému ozvučenia Bose® Surround Sound. Značka Porsche sa po viac ako 30 rokoch vrátila do sveta formule, konkrétne do kolotoča elektrickej formule.

Prostredníctvom modelu Porsche 99X Electric štartuje ako továrenský tím na šampionáte 2019/2020 ABB Formule E Medzinárodnej automobilové federácie FIA. Predstavitelia automobilky Porsche zjavne zmenili svoje myslenie, čo je dôležitý faktor pre úspešné podnikanie v dnešnej dobe rýchlych zmien. V strategickom pláne Porsche 2025 udávajú tón homologizované športové vozidlá GT pre puristov aj čiste elektrické športové vozidlá.

Aktívne zapojenie sa a športové úspechy s elektrickými pretekárskymi vozidlami sú dôležitou súčasťou firemnej stratégie „Mission E“. Porsche 99X Electric zároveň poslúži ako vývojová platforma pre budúce sériové elektromobily s homologizáciou pre bežnú premávku. Srdcom tohto čisto elektrického „športiaku“ je hnacie ústrojenstvo Porsche E-Performance, ktorého vývoj hral od začiatku zásadnú úlohu .

Regule súťaže Formule E vyžadujú nasadenie štandardného podvozku a batérie, továrenský tím potom dodáva vlastnú technológiu pohonu. Pre Porsche je USA druhým najväčším trhom so zákazníkmi. V roku 2018 tam predali 57.000 kusov vozidiel tejto nemeckej značky, čo znamená nárast v predaji deviaty rok v rade. Pozitívne čísla pokračujú aj v tomto fiškálnom roku. Porsche už v zámorí dodalo 45.062 exemplárov, čo predstavuje 6% nárast predaja.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov