Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Legendárny motor EJ20 od Subaru končí

Japonský automobilový trh sa na jednej strane teší z množstva noviniek, na druhej strane plače nad pohrebom legendy. Do hrobu mieri všetkým dobre známy motor typu boxer z dielne Subaru, ktorý hrdo nesie označenie EJ20.

Subaru prinieslo posledných 555 kusov modelu WRX STI EJ20 Final Edition, ktorému bude pod kapotou biť nezabudnuteľný motor EJ20. To, že Impreza WRX STI s týmto motorom končí, nie je žiadnou novinkou. Vie sa to už dlhé mesiace.

V Európe odzvonil umieračik pre WRX STI ešte koncom minulého roka, v Japonsku sa s fanúšikmi lúči až teraz… 

Ťažko tomu uveriť, ale motor EJ20 predstavili ešte v roku 1989 v modeli Legacy! A s modifikáciami vydržal dodnes. Pozrite si, ako často menia benzínové motory povedzme vo VW. Dobre, porovnávam neporovnateľné, ale aj tak…

Každopádne sa nad Japonskom určite zatiahli tmavé mračná. A možno si aj samo nebo poplakalo. Subaru sa ale lúči dôstojne, špeciálnou edíciou. Poslední zákazníci si môžu auto objednať najneskôr 23.decembra 2019. Potom už jednoducho ostane veľmi smutné ticho.

WRX STI EJ20 Final Edition je naladená na 308 koní a krútiaci moment má 422 Nm. Okrem motora sa táto Impreza vyznačuje typickou tmavomodrou farbou, zlatými kovanými diskami BBS. Sedačky sú od firmy Recaro, očalúnené do Alcantary. Tú nájdete aj na volante.

Poháňané sú, samozrejme, obe nápravy. Tie sú s motorom spojené aj prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Brzdy dodalo Brembo. Predné strmene majú 6 piestikov.

Ak by vás náhodou zaujímala cenovka, tak je stanovená na 4 110 000 jenov, čo je zhruba 35 000€. Bohužiaľ, na slovenský trh sa nedostane. Ale nezúfajte, už nejaký ten mesiac môžete prihlásiť auto s volantom vpravo. A kde je vôľa, tam je cesta… 🙂

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov