Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Busworld 2019: MAN a Neoplan v Bruseli

Spoločnosť MAN Truck & Bus ponúkla návštevníkom najväčšieho veľtrhu autobusov a autokarov – Busworld 2019 pestrú prehliadku modelov MAN a Neoplan. Tradičná výstava, ktorá sa vyvrcholí dnes, sa presťahovala z Kortrijku do belgickej metropoly.

Značka MAN Truck & Bus v Bruseli ukázala široké portfólio mestských a medzimestských autobusov, autokarov a minibusov. Autobusy MAN pre mestskú prevádzku reprezentuje nová generácia modelovej rady Lion’s City. Za vlajkovú loď možno označiť elektrobus Lion’s City E.

Jeho pohonný systém disponuje najvyšším výkonom 270 kW a dojazd na jedno nabitie sa pohybuje okolo 200 km respektíve až 270 km. MAN mal premiéru s mestským autobus Lion’s City 19 EfficientHybrid. Autobus s celkovou dĺžkou 18,75 m využíva na hybridní pohonný systém vznetový motor D1556 LOH s výkonom 265 kW.

Uvedený agregát spĺňa emisnú normu Euro 6d, platnú od 1.septembra 2019. MAN Lion’s Intercity so sedadlami pre 53 cestujúcich má predstavovať ideálne riešenie pre medzimestskú premávku. Na veľtrhu Busworld 2019 sa tento autobus po prvý raz ukázal s preplňovaným vznetovým šesťvalcom s objemom 9,0 l, označením D1556 LOH a najvyšším výkonom 265 kW.

MAN Lion’s Coach, zastupujúci zájazdové autobusy, sa v Bruseli predstavil v prevedení s celkovou dĺžkou 13,0 m, sedadlami pre 48 cestujúcich, výťahom a priestorom pre dva invalidné vozíky. Vozidlo s dvomi nápravami je osadené motorom D2676 LOH s výkonom 346 kW s maximálnym krútiacim momentom 2400 N.m. Tento autobus je vybavený dvanásťstupňovou prevodovkou MAN TipMatic Coach.

MAN eTGE Combi a MAN TGE City reprezentovali na veľtrhu Busworld 2019 svoju značku. Model eTGE Combi je zároveň najmenším elektrickým vozidlom pre dopravu osôb v ponuke značky MAN. Na jeho pohon slúži elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 290 N.m. Druhý uvedený model MAN TGE City je špeciálne vyrobený pre mestskú linkovú dopravu, pričom je navrhnutý ako nízkopodlažný minibus s technikou ľahkého užitkového modelu TGE.

Neoplan v BruselI reprezentovali zájazdové autobusy s luxusne vybavenými interiérmi. Menším z nich je Tourliner L s komfortnými sedadlami pre 35 cestujúcich a motorom D26 s výkonom 346 kW a automatickou prevodovkou MAN TipMatic Coach. Väčším je poschodový elegán Skyliner so 76 sedadlami a agregátom D2676 LOH s výkonom 375 kW, ktorý spolupracuje s dvanásťstupňovou automatickou prevodovkou MAN TipMatic Coach.

-jj-, zdroj: MAN Truck & Bus

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov