Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sportage

Parkovacia politika v hlavnom meste

Priznám sa, že neviem, čomu dať prednosť. Či sa zamýšľať nad globálnymi otázkami ľudstva, alebo nad tými, na oko malými problémami, ktoré nás trápia každý deň.

Podľa aktuálnej frekvencie tém trápi autorov motoristických médií najviac elektromobilita, hoci horúcich tém v oblasti, ktorú obhospodarujeme, je podstatne viac. Veď automobilový priemysel je považovaný za jeden z najsilnejších ekonomických sektorov sveta. Živí viac ako päťdesiat miliónov ľudí na celej planéte. Jedna z aktuálnych otázok, ktorá mi víri hlavou: Prečo je napríklad Európa posiata fabrikami na výrobu áut a ich komponentov, Slovensko je toho dokonalým príkladom, a prečo v Austrálii vlani autá prestali vyrábať? Iste, aj v tomto prípade platí – Austrália ďaleko a Pánboh vysoko. Ale chyba lávky. Som presvedčený, že každý globálny problém nás doma dobehne.

Aktuálne rieši Bratislava parkovanie. Dobehla nás naša krátkozrakosť, keďže sme desaťročia neriešili problém dopravy. Akoby sa nikto z kompetentných za ostatných tridsať rokov nezamýšľal, aké starosti nám spôsobí rozvoj automobilizmu. Podľa oficiálnych štatistík bolo v roku 1989 na Slovensku niečo viac ako 1,4 milióna vozidiel. Dnes ich máme viac ako tri milióny, pričom najviac v Bratislave. Možno sa aj na magistráte zamýšľali, ale výsledok tohto tridsaťročného zamýšľania sa je žalostný. Kto jazdí v Bratislave a hľadá parkovacie miesto, ten vie, čo to dá za námahu nájsť voľný flek. Najväčšie problémy sú v Starom Meste. Žiaľ, bývam aj vydavateľstvo sa nachádza v tomto okrese. Vďaka nevypovedateľnej zmluve s Bratislavskou parkovacou službou mám – rovnako ako takmer všetci Staromešťania – dlhodobo problémy s parkovaním, keďže v okolí môjho bydliska či sídla firmy zostalo minimum voľných parkovacích miest. Argument – bývaš v strede mesta a toto je daň, ktorú musíš zaplatiť, zásadne neprijímam. Mesto patrí jeho obyvateľom. Ak boli toto dôvody, prečo prišiel nový primátor s koncepciou parkovacej politiky, potom spoločne s obyvateľmi a odborníkmi hľadajme modus vivendi. Cieľom by mala byť spokojnosť rezidentov najzaťaženejších zón, ale aj tých, čo chodia do nášho hlavného mesta za prácou či oddychom. A v neposlednom rade aj menej áut, menej zbytočne najazdených kilometrov, menej nehôd, menej nervozity za volantom, menej exhalátov, a teda zdravšie mesto. Zámery nového vedenia mesta sú spustiť novú parkovaciu politiku do života približne o rok. Konečný návrh riešenia majú v rukách mestskí poslanci. Rád by som veril, že nepodporia stranícky biznis a konečne zvíťazí mesto, človek a zdravý rozum. Lebo nie je všetko o peniazoch!

Foto: Archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov