Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sportage

Nová 600 koňová beštia má názov Audi RS6 Avant

Chcete superrýchle kombi? Rozhodne rozmýšľajte nad horúcou novinkou od štyroch kruhov. Je ním Audi RS6 Avant. Novinka síce nie je oveľa silnejšia od predchodcu, ale ponúka nové vymoženosti techniky.

Motor, prevodovka, pohon

Predchádzajúca generácia Audi RS6 Avant štartovala s výkonom 560 koní. Neskôr prišla verzia Performance, ktorá mala 605 koní. Nový model začína na hodnote 600 koní. A to je len začiatok… Pod kapotou je motor 4,0 TFSI V8. Produkuje vyššie zmienených 600 koní a krútiaci moment 800 Nm v širokom rozsahu otáčok a to od 2 100 do 4 500 ot / min. Vďaka týmto parametrom potom trvá akcelerácia z 0-100 km/h iba 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale voliteľne bude odblokované na 280 km/h resp. na 305 km / h.Hlavnou novinkou je systém MHEV – mild-hybridný systém pracujúci v 48-voltovom systéme. Umožňuje zapnúť a vypnúť spaľovací motor pri jazde v rozsahu od 55 do 160 km/h (max 40 sekúnd). Štartér-alternátor RSG tiež získava energiu počas brzdenia. Rovnaký systém by ste našli aj v Audi S6 / S7.

To sa vraj priaznivo podpíše na poklese spotreby a to až o 0,8 l/100 km. Ďalším ekologickým výdobytkom je aj vypínanie valcov, konkrétne 2,3,5 a 8. Z osemvalca sa teda rázom stáva štvorvalček. Motor je spárovaný s novou 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je však naladená okrem iného zas raz na ekologickú prevádzku.

Nemôže chýbať ani permanentný pohonom všetkých štyroch kolies s asymetrickým diferenciálom, ktorý rozdeľuje moment medzi nápravami v pomere 40:60 (predný: zadný).

Podvozok, riadenie, brzdy

Nový RS6 Avant je štandardne vybavený adaptívnym vzduchovým odpružením. Výšku a tvrdosť zavesenia si samozrejme môžete nastaviť. Karoséria RS6 Avant je položená o 20 mm bližšie k zemi v porovnaní so štandardným modelom. Navyše pri rýchlostiach nad 120 km/h klesá o ďalších 10 mm. RS6 Avant však môže byť aj „SUV“. Samozrejme irónia, aj keď  pri nízkych rýchlostiach môžete podvozok zdvihnúť o 20 mm.

Môžete si priplatiť aj balík RS plus, ktorý pozostáva z oceľových vinutých pružín a adaptívnych tlmičov, ktoré môžu pracovať v troch úrovniach. Počas rýchleho zatáčania alebo brzdenia ventily regulujú tok oleja, čím zvyšujú tlmiacu silu na príslušných kolesách, a tiež takmer úplne eliminujú pohyby karosérie.

Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú maximálne o 5 stupňov v opačnom smere ako natočenie riadenia. To znižuje polomer otáčania o meter. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú maximálne o 2 stupne v rovnakom smere ako predné kolesá.

Audi RS6 Avant sa štandardne dodáva s 21-palcovými kolesami a pneumatikami 275/35 a voliteľne s 22-palcovými diskami s pneumatikami 285/30. Brzdové kotúče majú zase štandardný priemer 420 mm vpredu a 370 mm vzadu a voliteľné keramické disky 440 mm a 370 mm. Vážia o 34 kg menej ako základné.

Ako ju rozpoznať?

Najnovšia generácia Audi RS6 Avant je už od prvého dojmu mimoriadne agresívne kombi. Oproti štandardnej A6 Avant je rozšírená o 80 mm. Všetky vonkajšie prvky – okrem predných dverí, strechy a veka kufra – boli vytvorené špeciálne pre túto verziu.

Zdroj a foto: Audi

Autor: Marek PAUCO

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov