Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel zbrojí

Opel pracuje na tom, aby sa výraznejšie presadil aj v segmente úžitkových automobilov. Po novom sa s autami s bleskom v znaku môžete pozrieť aj do terénu.

Na prezentácii nám automobilka predstavila hneď niekoľko zaujímavých noviniek. Prím hrala nová generácia modelového radu Vivaro, ktoré využíva techniku koncernu PSA, veľmi zaujímavou skúsenosťou, ktorá prekročila naše očakávania, bolo Combo s pohonom 4×4. Tretím do partie bolo modernizované Movano. Ale poďme pekne po poriadku.

Nové Vivaro

Myslíme tým samozrejme nielen rodinu majiteľa, ale aj rodinu úžitkových modelov koncernu, čo v žiadnom prípade nie je na škodu. Úžitkové autá koncernu totiž dlhodobo patria medzi najobľúbenejšie nielen na našom trhu. Auto teda využíva mimoriadne variabilnú konštrukciu, na výber bude až s troma dĺžkami karosérie. Každý si tak bude vybrať model presne podľa svojich potrieb. Vivaro poskytne maximálny prepravný objem až 6,6 m3 a dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou 2,5 tony. Pod prednú kapotu automobilka pripravila päť motorov: 1,5 D (75 kW/102 k), 1,5 D (88 kW/120 k), 2,0 D (90 kW/122 k), 2,0 D (110 kW/150 k) a 2,0 D (130 kW/177 k). Všetky motory, s výnimkou najvýkonnejšieho automobilka dodáva v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pre vrcholnú motorizáciu je vyhradený moderný osemstupňový automat. Všetky motory samozrejme spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Lákadiel pre potenciálnych zákazníkov má nové Vivaro pripravených dosť či už po stránke výbavy, bezpečnostných prvkov, ale aj pohonu.

Mimo cesty

Vozidlo dostalo moderný trakčný systém IntelliGrip ponúkajúci päť alternatív nastavenia. A keďže auto využíva technikou PSA, k dispozícii bude aj s pohonom 4×4, ktorej dodávateľom je spoločnosť Dangel.  Krátka jazda odhalila talent na ceste aj mimo nej. V porovnaní s predchodcom je z vozidla výborný výhľad, spokojní sme boli s naladením podvozka aj utlmením kabíny od vonkajšieho hluku. Ešte zaujímavejšie to začalo byť vtedy, keď sme sa s autom vybrali do terénu. A nebola to iba ledabolo pokosená lúka, ale vážna off-roadová trať. Naladenie podvozka a pohonu 4×4, ako aj spolupráca motora a automatickej prevodovky bolo výborné. Auto nezaváhalo na štrku ani v blate. Ak teda potrebujete úžitkové auto na rozvážku tovaru v horských oblastiach, môže byť pre vás Vivaro  zaujímavou alternatívou.

Terén zvláda aj Combo

Aktuálnu generáciu modelového radu Combo sme si už mali možnosť vyskúšať v rôznych vyhotoveniach, veľmi zaujímavá je verzia pre sedem cestujúcich. Na prezentácii sme sa však dostali za volant modelu s pohonom 4×4. Podobne ako v prípade modelu Vivaro, využíva techniku Dangel. V prípade Comba bola jazda po terénnom polygóne ešte o kus zábavnejšia. S menším a ľahším autom sme nehľadali najschodnejšiu stopu, skôr sme hľadali jeho limity a teda, kedy konečne v pripravenom blate zapadneme. Nestalo sa. Aj keď samozrejme treba dodať, že toto auto nie je to plnohodnotný off-road. Ak si ale zoberieme do úvahy variabilitu a využiteľnosť kabíny a schopnosti na ceste aj mimo nej, môže byť zaujímavou voľbou pre chatárov, remeselníkov aj rybárov. Ak zhodnotíme staršie aj posledné skúsenosti za volantom modelu Combo musíme uznať, že si nová generácia podstatne rozšírila okruh potenciálnych zákazníkov.

Vynovené Movano

Najväčší úžitkový Opel ponúka na výber štyri dĺžky a tri výšky karosérie a ak by sme chceli spočítať všetky ponúkané alternatívy, zastavili by sme sa na čísle 150. V nákladnom priestore dokáže odviezť až 17 m³ nákladu, päť europaliet a potiahnuť brzdený príves s hmotnosťou až 3,5 tony. Maximálne užitočné zaťaženie vozidla je 2,4 tony. Toľko strohé čísla.

V rámci omladenia dostalo Movano prepracovaný interiér s optimalizovaným pracoviskom vodiča. V kabíne bude mať posádka až 22 odkladacích priečinkov s celkovým objemom 104 litrov. Movano však prešlo modernizáciou, ktorá sa prejavila nielen v dizajne karosérie a interiéru ale, čo je dôležité, aj v oblasti výbavy. Vozidlo dostalo množstvo asistenčných systémov zvyšujúcich komfort aj bezpečnosť. Aktuálne vodič môže počítať s pomocou kamery „Rear Vision“, ktorá monitoruje priestor za vozidlo, snímače po stranách vozidla monitorujú mŕtve uhly, k dispozícii je aj asistent udržiavania v jazdnom pruhu ako aj parkovacie snímače vpredu aj vzadu. Počas jazdy po diaľnici, no nielen tam, vodič využije služby asistenta pre jazdu pri bočnom vetre. Súčasťou výbavy vozidla je po novom aj multimediálny systém Navi 50 IntelliLink Pro kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto, na jeho ovládanie slúži dotykový displej s uhlopriečkou 7 palcov.

Stretnutie s novinkami značky Opel jasne ukázalo, že spájanie síl má zmysel nielen v segmente osobných, ale aj úžitkových automobilov. Aktuálna ponuka modelov totiž vďaka využívaniu koncernovej techniky automobilke významne rozšírila okruh potenciálnych zákazníkov.

Text: Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov