Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Elektrické Porsche je za dverami

Tesla S dostane vážneho konkurenta. Pochádza z veľmi fajnového rodu a príde už koncom roka! Porsche Taycan je tu.

Automobilka s blížiacim sa spustením sériovej výroby pripravuje novinke cestu k úspechu. Auto sa, hoci zatiaľ iba ako prototyp, pravidelne zúčastňuje seriálu Formula E, teraz sa k nemu mohli fanúšikovia dostať ešte bližšie. V plnej paráde ho totiž ukázali na mimoriadne populárnom Festivale rýchlosti v Goodwoode. A za jeho volant sa posadil skúsený jazdec Mark Werber. Z jeho úst sme niečo iné, ako chválu, nečakali.

Čo tomto krásavcovi do zásuvky už vieme? Moc toho nie je, technické informácie automobilka samozrejme zatiaľ prísne tají. Dojazd s plne nabitým akumulátorom by mal byť približne 500 kilometrov, vďaka 800 V architektúre by bolo možné využívať nabíjačky s výkonom až 350 kW. Na začiatku výroby si však budú musieť zákazníci vystačiť s nabíjacím výkonom 250 kW, proklamované maximum bude k dispozícii o rok neskôr.

Auto samozrejme dostane akumulátory s rôznou kapacitou, základná verzia auta si bude musieť vystačiť s kapacitou 80 kWh a elektromotorom s maximálnym výkonom 240 kW, prípadne 280 kW. Komu by sa to málilo, môže siahnuť po verzii Carrera 4S, ktorá bude mať akumulátor s kapacitou približne 96 kWh a motor s výkonom 320 kW, respektíve 360 kW. Ani toto však samozrejme nemá byť strop, do ponuky sa postupne dostane ešte minimálne jedna výkonnejšia verzia.

Automobilka sa s autom smelé plány, ročne z neho plánuje vyrobiť 40 000 kusov. Vzhľadom na rastúcu popularitu elektromobilov je dosiahnutie tohto cieľa celkom reálne.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov