Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW X7 a BMW 7: Fajnová spoločnosť

BMW X7 a limuzína 7 patria medzi to najlepšie, čo si v automobilovom svete môžete dopriať. My sme na nich absolvovali cestu medzi Budapešťou a Sibiu. S čím sme sa s nimi lúčili?

Začnime veľkým až majestátnym SUV BMW X7. Rozmery sľubujú priestrannú kabínu, pri pohľade dnu je jasné, že  o troch radoch sedadiel v automobilke nerozprávajú nadarmo. Dvojica pasažierov, ktorí sa usadia do tretieho radu bude mať k dispozícii skutočne prekvapivo veľa miesta. Pohodlie sa samozrejme nedá porovnať s ostatnými sedadlami, menšie postavy sa však na nedostatok miesta určite sťažovať nebudú. Prístup bol v našom prípade luxusný, sedadlá v druhom rade sa ovládali elektricky. Príjemný prekvapením pre mňa bolo, že sme do batožinového priestoru dokázali bez problémov uložiť dva klasické kabínové kufre. Inak je to čistokrvné BMW ako by ste čakali. Luxusné materiály a detailné vypracovanie interiéru, výborný, výškovo nastaviteľný adaptívny podvozok a pod kapotou dosť koní na to, aby ste si jazdu užili bez obmedzovania. Cesty, po ktorých sme jazdili, zvládal podvozok s ľahkosťou a bez náznaku zaváhania. Cez zákruty aj diery na ceste nás previezol tak, že sme o nich ani nevedeli. Tento talent vám dodá stále väčšiu odvahu k tomu, aby ste sa nedokonalostiam na ceste skrátka nevyhýbali. Veď prečo aj.

Na druhý deň presadáme do limuzíny, ktorá ma doslova očarila. Ja viem, ľadvinky na prednej maske sú vskutku obrovské. Naživo však nepôsobia vôbec cudzo. Keď sa totiž na auto pozriete zo všetkých strán uvedomíte si, že cieľom dizajnéra možno bolo priblížiť novú sedmičku konkurentom s modrou krvou spoza kanálu La Manche. Ako nová sedmička vo verzii 750d (294 kW/400 k, 760 Nm) xDrive jazdí? Ak sedíte za volantom, budete užívať potenciál motora, výbornej automatickej prevodovky a pohonu xDrive. Za plynom ide auto napriek rozmerom a pohotovostnej hmotnosti s elánom vrcholového športovca, z pokoja budete mať na rýchlomery hodnotu 100 km/h za 4,6 sekundy. Pochvaľovať si budete príkladnú ergonómiu pracoviska vodiča aj pohodlné sedadlá, na nastavenie ktorých budete potrebovať špeciálne školenie. Ak sa potom posadíte na zadné „riaditeľské“ sedadlo, bude vaša spokojnosť ešte výraznejšia. Možnosť nastavovania sedadla, výborná multimediálna výbava, masážna funkcia sedadla… Toto všetko a ešte omnoho viac vás čaká, keď sa tam usadíte. A to sme sedeli v klasickej, nie predĺženej verzii limuzíny.  Stretnutie s luxusnými novinkami z dielne BMW končí. Sú presne také, ako by ste čakali. S ideálnou kombináciou športových a luxusných génov.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov