Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Omladený Superb aj vo verzii Scout

Štvrťfinále hokejových Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji dostalo včera špeciálu príchuť. Značka Škoda, ktorá je dlhoročným partnerom podujatia, počas neho predstavila záplavu noviniek.

Začnime klasikou, omladenou generáciou luxusného modelu Superb. Auto dostalo novú tvár, ktorá pôsobí decentne, čo sa k tejto kategórii automobilov hodí. Nové sú špičkové predné reflektory osadené LED technikou ponúkajúce aj animovanú funkciu Coming/Leaving Home. Systém pri nástupe a výstupe z vozidla automaticky postupne zapína a vypína časti predných a zadných svetiel. Aj novo tvarované hmlové svetlomety s funkciou Corner využívajú LED technológiu a skladajú sa zo štyroch diód. Smerové svetlá v zadných full LED svetlách sa postupne dynamicky rozsvecujú od vnútornej strany smerom von, vďaka čomu sú lepšie viditeľné a dodávajú vozidlu dynamiku.

Nové asistenčné systémy

Okrem moderných reflektorov dostal Superb  dva ďalšie asistenčné systémy. Prediktívny tempomat po novom spracováva okrem údajov z kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a s predstihom upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Nový Emergency Assist pre viac pruhové cesty dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo s ohľadom na ostatných účastníkov premávky cez viac pruhov a zastaviť pri krajnici. Systém využíva funkciu asistenta stráženia jazdného pruhu (Lane Assist) a parkovacieho asistenta (Park Assist) rovnako ako radarové senzory pre asistenta zmeny jazdného pruhu (Side Assist). Zatiaľ čo asistent stráženia mŕtveho uhla (Blind Spot Detect) má dosah radaru 20 metrov, asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) je aktívny až do vzdialenosti 70 metrov. Superb má vo výbave aj Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov, ktorý v prvej fáze na možnú zrážku upozorní opticky a akusticky, následne krátkym pribrzdením. Pokiaľ vodič nezareaguje, vozidlo dokáže úplne zastaviť.

Pod kapotou

Okrem nového plug-in-hybridného modelu  Superb iV je v ponuke päť ďalších motorizácií spĺňajúcich emisnú normu Euro 6d‑TEMP. Naftový štvorvalec  novej generácie Evo 2,0 TDI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholný naftový agregát  2,0 TDI s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) je štandardne dodávaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Pohon všetkých kolies je s touto motorizáciou ponúkaný na želanie. Oba dieslové motory sú vybavené systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Základným benzínovým motorom je 1,5 TSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa ponúka štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholná motorizácia s motorom 2,0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) je vždy vybavená pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky tri motory TSI sú vybavené aj filtrom pevných častíc.

Prichádza Superb Scout

Do modelovej skladby modelu automobilka zaradila aj verziu Superb Scout, ktorou je určená pre ľudí vyznávajúcich aktívne trávenie voľného času. Vozidla dostalo decentne upravený dizajn karosérie, vyšší podvozok aj štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies. Do alternatív voľby jazdného režimu Driving Mode Select pribudol režim Off-road. V základnej výbave je na Slovensku k dispozícii adaptívny podvozok (DCC). Exkluzívne pre tento model je vyhradený nový metalizovaný odtieň laku karosérie Tangerine-Orange. Pod prednú kapotu v automobilke pre Superb Scout vyhradili dva motory. Fanúšikovia nafty si môžu auto kúpiť s osvedčeným štvorvalcom 2,0 TDI s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) s najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. Motor  je kombinovaný s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motor je vybavený systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc a spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP. Druhou alternatívou pod prednú kapotu je benzínovým agregát 2,0 TSI s maximálnym výkonom 200 kW (272 k) a najvyšším  krútiacim momentom 350 Nm. Aj tento motor automobilka sériovo dodáva  s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motor je tiež vybavený filtrom pevných častíc a spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov