Honda HR-V sa stala HONDOU
Nie, že by tento mestský crossover mal na prednej maske iné logo, to nie. S atmosférickým motorom to však nebolo celkom ono. Teraz sa to zmení, Honda HR-V dostala pod kapotu 182 koní!
Bol som na prvej prezentácii tohto auta. Na otázku: „Tak ako?“ dostali odpoveď: „Celkom dobre“. Situáciu som sa snažil zachrániť, a tak som dodal. Pri inej značke by som žiaril spokojnosťou, no vy ste Honda. Od vás čakám viac. A to viac práve prichádza.
Mestský crossover dostal verziu Sport, ktorá sa však neobmedzuje iba na výbavu a okrasy na karosérii. Hlavným účinkujúcim je preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 VTEC Turbo, ktorý bude automobilka ponúkať so šesťstupňovým manuálom aj automatom CVT. Motor ponúka maximálny výkon 134 kW (182 k) ale hlavne najvyšší krútiaci moment 240 Nm, ktorý bude k dispozícii v širokom poli otáčok (1 900 – 5 000 ot.min-1). V praxi po znamená, že auto dosahuje maximálnu rýchlosť 215 km/h (200 km/h s prevodovkou CVT), na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potrebuje 7,8 sekundy (8,6 sekundy s prevodovkou CVT). To už sú veľmi slušné čísla na to, aby ste si pobyt za volantom tohto fešáka užili.
Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport sa už predáva aj na Slovensku. Na verziu s manuálnou prevodovkou si pripravte 25 690 €, za model s automatom CVT si priplatíte solídnych 1 300 €.
Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov