Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Ford Ranger Double Cab 3,2 TDCi Duratorq 200k 4×4 A6 WildTrack

Ford Ranger Wildtrack sa cíti dobre v akomkoľvek prostredí. V meste aj v ťažkom teréne, hoci tam by som ho bral len v stave núdze.

Tak, ako sa SUV vzdialili od náročného terénu (česť výnimkám), tak sa off-roadové pick-upy priblížili k ceste. Presne taký je Ford Ranger, obzvlášť vo výbave Wildtrack. Bohatá výbava, volant s mäkčeným koženým poťahom, pohodlné sedadlá, dobrý posed za volantom, kvalitné materiály a na pohľad pekné oranžové stehy prešívania nielenže dávajú zabudnúť na pracovný pôvod vozidla, ale navodzujú pocit, že človek sedí v pohodlnom SUV. A čo viac, tento pocit umocňuje dokonalé odhlučnenie podvozka. Aj cez tie najväčšie nerovnosti prechádza Ranger s takou gráciou, o akej bežné SUV ani len nesnívajú. Aspoň čo sa týka akustického odhlučnenia. Iná vec je, samozrejme, fyzické tlmenie nerovností a vedenie stopy. Tam sa už tuhá zadná náprava nezaprie. Nie je to však nič neznesiteľné, aj v tomto smere sa totiž Ranger priblížil k ceste. Už nie je uskákaný ako pred niekoľkými generáciami.

Na druhej strane, ponechal si plnú off-roadovú „kapabilitu“. Veľké zdvihy kolies, veľké kríženie zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, redukčnú prevodovku a v našom prípade aj zadného diferenciálu, ale aj pevné nápravy, ochranu karosérie zospodu atď. Ranger, hoci vyzerá ako manekýn v obleku od Williama Fioravantiho (aj Daniel Craig vo filme James Bond 007 mal oblek tejto značky), je pripravený obuť trailovú obuv alebo gumáky a vyraziť do najťažších podmienok. Treba však na rovinu povedať, že Ranger má štandardne poháňanú iba zadnú nápravu a tá predná sa pripája napevno – bez medzinápravovévo diferenciálu. Preto sa na jazdu po pevnej ceste neodporúča, vznikalo by totiž vysoké pnutie. Pod kapotou Wildtracku je 3,2-litrový dieselový päťvalec so 147 kW, resp. 470 Nm. Päť valcov má špecifický hlboký zvuk, ale najmä poriadnu dávku pary. Šesťstupňový automat klasickej konštrukcie sa prispôsobí podmienkam. Keď treba, vie preradiť tak rýchlo, že až trhne s autom a keď treba, tak sa vie pohrať s meničom. Volič však nemá pekne definovaný chod. Pri vyhrabaní sa z bahna by sa na rozhojdanie auta zišlo, keby sa dalo rýchlo radiť medzi D a neutrálom. Na to, aby ste však zaradili neutrál, musíte  stlačiť poistku, ale potom volič poľahky chtiac-nechtiac prerazíte až do spiatočky.

Ford Ranger Wildtrack je všestranné auto pre chlapov, ktorí sa nemienia vzdať pred prekážkami. Aby som pri porovnávaní Rangeru s SUV bol úprimný, tak musím povedať, že aj komfort na zadných sedadlách je diskutabilný a batožinový priestor prakticky neexistuje. Je tu korba s plastovou vaničkou a môžete ju prekryť, ale nebude to klasický teplý, polstrovaný a najmä od vlhkosti chránený kufor. Na druhej strane, na korbu dáte také veci, ktoré do kufra nie. 

Stručne: Ford Ranger Double Cab 3,2 TDCi Duratorq 200k 4×4 A6 WildTrack

Čo treba uznať: Schopnosti v teréne.

Čo nám chýbalo: Pevnejšie definovaný chod voliča prevodovky.

Čo nás prekvapilo: Podvozok akusticky famózne tlmí nerovností.

Cena: základ/test: 28 692/43 932 € vrátane DPH

Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km

Motor: Preplňovaný vznetový R5/20V, zdvihový objem valcov 3 196 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 470 Nm pri 1 500 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 231 g/km. Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax=175 km/h, spotreba výrobca/test 8,8/10,6 l/100 km.

Test Ford Ranger

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov