Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota RAV4: skúšali sme 5. generáciu!

Nová generácia Toyoty RAV4 prichádza 25 rokov po premiére generácie prvej.

Kontrolná otázka na úvod: pamätáte sa ešte čo vlastne označenie RAV4 znamená? Pre istotu vysvetlenie: Rectreational Active Vehicle 4WD. Je dobré si uvedomiť, že všetky generácie RAV4 sa statočne držia zmyslu tohto označenia, pričom nekompromisne kráčajú s dobou po stránke technickej i estetickej.

    

Súčasná generácia neoblomne presadzuje hybridný pohon a ponúka pohon prednej i obidvoch náprav, pričom o pohon tej zadnej sa sofistikovane stará samostatný elektromotor. Ten sa aktivuje len v prípade, že riadiaci systém vyhodnotí zmysluplnosť takejto akcie. O pohon novinky sa prednostne stará nový 2,5 l benzínový motor Hybrid Dynamic Force s výkonom 160 kW v prípade predného pohonu, resp. 163 kW pri pohone všetkých kolies. Toyota predpokladá, že v Európe predá až 90% RAV4 s hybridným pohonom. Pre istotu však v ponuke zostáva aj nový benzínový dvojliter, ktorý bude pracovať klasickým spôsobom, teda nie v hybridnom agregáte.

    

Ale venujme sa prvým dojmom z jázd. Hoci sa v týchto dňoch uskutočňujú na juhu Španielska, v Barcelone, tú našu charakterizovali teploty okolo nuly, klzké vozovky, časté sneženie. Jazdí sa totiž výlučne vo vysokých horách nad týmto krásnym mestom. Nová RAV4 pôsobí maximálne kvalitným dojmom po všetkých stránkach: počnúc tým, čo vodič vidí, čo cíti v rukách a iných citlivých častiach tela až po to, čo registruje sluchom. Stabilita, vynikajúco utlmený zvuk pohonnej sústavy i podvozka, kvalita materiálov na dotyk i pohľad, dostatočná, hoci aj nie šokujúca dynamika jazdy, ovládateľnosť, prehľad o situácii, kvantum priestoru. A zopár vychytávok, ktoré vysoko oceňujem ako dôkaz zdravého rozumu konštruktérov, napr. veľké a pogumované ovládače klimatizácie, či povrch poctivých držadiel na dverách. Zaujímavým prvkom je vnútorné spätné zrkadlo, ktoré môže slúžiť bežným spôsobom, alebo ako displej spätnej kamery (aj počas jazdy).

Zhrnuté a podčiarknuté: prvý dojem vynikajúci, cena „od“ u nás bude 25 090 € a viac sa dočítate v časopise Auto magazín buď v článku z týchto jázd, alebo neskôr v teste.

Dalibor Klíma, Barcelona foto: autor, archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov