Test: Mercedes-Benz C220d 4Matic
Mercedes-Benz C220d 4Matic. Nenápadný facelift priniesol viac obrazoviek, nové ovládanie, lepšie svetlá a lepšie bezpečnostné systémy. Zdravá podstata auta sa však nezmenila.
Musím povedať, že „céčko“ sa mi páčilo už od uvedenia aktuálnej generácie na trh. Teraz sa mi do rúk dostal faceliftovaný model s AMG paketom v takej peknej špecifikácii, že som sa za ním normálne obzeral vždy, keď som od neho odchádzal. Pre laika nie je jednoduché rozpoznať faceliftovaný model od toho pôvodného. Čo je pekné, netreba zbytočne meniť. Najväčšie zmeny sa udiali v interiéri a elektronike.
Obrazovky
Ak sme v redakcii triedu C za niečo kritizovali, bol to displej infotainmentu s nevkusným hrubým plastovým rámom. Ten našťastie vystriedal oveľa krajší, širokouhlý displej prekrytý sklom. Novinka sa usídlila aj do kaplnky prístrojov – miesto analógových budíkov sa tu teraz nachádza digitálny displej. Veľmi chválim, že nejde iba o hranatú plochú obrazovku, ako je to v prípade triedy E a vyšších. Displej je tvarovaný podľa pôvodnej kaplnky. Na stredovom tuneli chýbal dotykový ovládač, za ktorý by som si priplatil čisto pre možnosť zadávať adresy a mená písaním naň. Na ostatné úkony stačí klasický otočný viacpohybový ovládač. Po novom sa dá v rôznych menu navigovať aj dotykovými plôškami na novom volante, ktorý je prevzatý z triedy S. To je asi najjednoduchší a najbezpečnejší spôsob. Ľavou plôškou ovládate prístrojový panel, pravou hlavný displej. Zvyšok interiéru je veľmi podobný, ak nie identický s modelom pred faceliftom. Akurát miesto troch farieb ambientného osvetlenia si teraz môžete vybrať z celej farebnej škály.
Systémy
Nové „céčko“ sa zlepšilo aj v oblasti asistenčných a bezpečnostných systémov. Nové LED svetlá svietia ešte lepšie než predtým, aj keď som si nemyslel, že sa to vôbec dá. Naladenie adaptívneho tempomatu alebo asistenta jazdy v dopravných zápchach je lepšie a citlivejšie než predtým. Za zmienku stojí aj upozornenie na auto v slepom uhle. To funguje ešte pár minút po vypnutí motora. Jeho novou funkciou je, že upozorní vodiča alebo spolujazdca, aby neotváral dvere, keď sa zozadu blíži auto. Niekoľkominútová rezerva je tu preto, lebo niektorí šoféri radi po zaparkovaní auta ešte dokončia napríklad telefonát.
Tak akurát
Verzia C220d má po novom výkon až 143 kW (194 koní) a krútiaci moment 400 Nm, o ktoré sa stará naftový dvojliter. Aj vďaka dobrej práci deväťstupňového automatu je auto živšie, než tieto parametre napovedajú. Spotreba sa pri normálnej jazde dá držať pri hranici 6 l/100 km, čo je výborná hodnota. Motor je primerane kultivovaný, aj keď dych vám tichosťou nevyrazí. Rozhodne však neurazí. Čo ma veľmi príjemne prekvapilo, bol podvozok. Testovaný Mercedes-Benz triedy C nebol vybavený vzduchovým podvozkom, ale klasickými oceľovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi. Musím povedať, že jazdným prejavom sa mi práve táto kombinácia pozdáva zatiaľ najviac. Možno je to spôsobené novou kalibráciou podvozka a možno faceliftované modely „na vankúšoch“ sú ešte lepšie, ale ja ani nevidím dôvod, prečo si za ne priplatiť. Tento podvozok bol totiž správne tuhý bez toho, aby bol nekomfortný. Nemal problémy s krátkymi nerovnosťami, zároveň nebol uplávaný a veľmi slušne jazdil aj v komfortnom režime. Skrátka mu nemám čo vytknúť. Vlastne, aj keď srdce by chcelo nejaký benzínový motor, celému autu nemám čo vytknúť. Je naozaj veľmi dobré.
STRUČNE: Mercedes-Benz C220d 4Matic
Čo treba uznať: Triede C sa veľmi ťažko niečo vyčíta.
Čo nám chýbalo: Nič.
Čo nás prekvapilo: Perfektné naladenie nevzduchového podvozka.
Cena: základ/test: 32 748/63 684 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Technické údaje: Motor: vznetový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 143 kW (194 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 144 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 6,9 s, vmax= 233 km/h, spotreba výrobca/test 5,5/6,1 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov