Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Škoda Kodiaq RS: Ľudia to tak chcú

Škoda Kodiaq RS je vyvrcholením SUV ponuky značky. Jeho tvorcovia našťastie nezabudli, na čo má v prvom rade slúžiť. Boli sme si ho vyskúšať na juhu Španielska.

Automobilky sa občas pri návrhu modelov SUV pozabudnú a kladú priveľký dôraz práve na „S“, pričom „U“ a „V“ idú do úzadia. V prípade Škody Kodiaq to tak našťastie nebolo a ponuku mladoboleslavskej automobilky doplnilo jedno veľké, praktické, komfortné a sympaticky komótne auto. Bál som sa, aby sa verzia RS nestala nepodarenou paródiou na rýchle auto, ktoré však nie je dobré ani v teréne a neposkytuje pasažierom primeraný komfort. Našťastie som sa obával zbytočne.

Diesel so zvukom?

Nový Kodiaq RS má totiž dve priority: chce ponúkať výkon prepletený so zdravou štipkou emócií a chce pri tom vyzerať dobre. Má teda výrazne športovejší bodykit pozostávajúci z masívnejšieho predného nárazníka a zadného nárazníka so širokou odrazkou. Nechýbajú nerezové koncovky výfuku (aj keď plyny vychádzajú iba z jednej z nich), krásne 20-palcové kolesá exkluzívna nová modrá farba. Vo vnútri nájdeme interiér tvarovo zhodný s verziou Sportline, avšak sedadlá a tapacíre dverí sú čalúnené alcantarou s krížovým prešívaním a všetko je to zvýraznené prešívaním červenou niťou. Mimochodom, predné sedadlá sú tvarované vynikajúco a vyzerajú perfektne. Kodiaq RS dostal do ponuky aj digitálny prístrojový štít s grafikou špeciálne upravenou v štýle RS a so špeciálnym zobrazením s veľkým otáčkomerom v strede a s teplomerom oleja. Musím priznať, že to všetko vyzerá dobre a našťastie aj vkusne. Čo sa týka výkonu, o ten sa stará motor 2,0 BiTDI s parametrami 176 kW (240 koní) a až 500 Nm, spojeného so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Aj vďaka štandardnému pohonu 4×4 dokáže Kodiaq RS zrýchliť na stovku už za 6,9 sekundy (7,0 s v sedemmiestnej verzii). Keďže sa jedná o naftový štvorvalec, aby ho inžinieri trochu zatraktívnili, vybavili výfukový systém Kodiaqu RS aktívnou zvukovou membránou, ktorá v závislosti od jazdného režimu auta dokáže vyludzovať celkom zaujímavé zvuky. Motor tak má zaujímavý bublavý zvuk, ktorý si neužívajú iba ľudia v kabíne, ale aj okolie. Zvonku znie Kodiaq RS ako keby mal pod kapotou nejaký veľkoobjemový motor. Celé je to celkom verné a takýto systém kvitujem.

Čo dokáže softvér

V súlade so športovým duchom RS inžinieri upravili aj podvozok. Nedočkal sa však žiadnych hardvérových zmien. Namiesto toho dostali jeho adaptívne tlmiče iné naladenie v každom režime. V tom komfortnom je Kodiaq RS našťastie stále dokonale komfortný, teda aspoň na dobrých španielskych cestách. V športovom dokáže zas úctyhodne ukočírovať pohyby veľkej karosérie. RS má špecifické naladenie systému ESC aj pohonu 4×4. Svetlá výška auta zostala nezmenená. Kodiaq RS totiž nechce robiť žiadne kompromisy vo všestrannej využiteľnosti. Koniec-koncov, jeho motto znie „Dostaň sa všade, rýchlo.“ Po testovacích jazdách som bol s Kodiaqom RS spokojný. Som rád, že si zachoval všetky komfortné a praktické vlastnosti, a že to neprehnal so športovosťou. Jazdí sa s ním veľmi dobre a vďaka tomu motoru môže mať človek oveľa väčšie sebavedomie pri predbiehaní. Podvozok sa navyše správa istejšie a auto celkovo pocitovo príjemne ožilo aj vďaka novému progresívnemu riadeniu a vynikajúcim športovým brzdám. Ľudia skrátka dostali, čo podľa prieskumov značky chcú a myslím, že môžu byť spokojní.

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov