Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sportage

Ešte lepšia MX-5-ka

Mazdu MX-5 máme v redakcii mimoriadne radi, pretože stelesňuje jednoduchosť a číru radosť z jazdy. A odteraz ju budeme mať ešte radšej, pretože japonská automobilka ju ešte trochu vycibrila.

Oba motory – 1,5 aj 2,0 Skyactiv-G  – dostali upravený softvér pre ešte lepšiu odozvu na plyn. V prípade dvojlitra sa výkon zvýšili zo 160 na 184 koní pri 7 000 ot.min-1, krútiaci moment z 200 na 205 pri 4 000 ot.min-1 a zvýšili sa aj maximálne otáčky, a to zo 6 800 na 7 500 ot.min-1.  Radosť z jazdy umocní krajší zvuk výfuku, sme naň veľmi zvedaví.

Musíme povedať, že v prípade Mazdy MX-5 nám žiadne asistenčné systémy nechýbali, tie základné ABS, ESC (plne vypínateľné) tam už totiž boli, no uznávame, že pre bežný život s autom v reálnej premávke sa zíde aj všetkých päť nových prvkov balíka i-Activesense. Sú to autonómne núdzové brzdenie s detekciu chodcov, autonómne brzdenie pri cúvaní, sledovanie únavy vodiča, rozpoznávanie vybraných dopravných značiek a cúvacia kamera.

Inovovaná Mazda MX-5 je na trhu od augusta a my sa už nevieme dočkať, kedy ju prevetráme v našom týždňovom teste.

Peter Varga, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov