Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Lexus RX L: Vkusná plastika

Lexus RX L prichádza na trh v mierne predĺženej verzii, podobne ako viacero konkurentov dostal dvojicu výklopných sedadiel v batožinovom priestore. Je však plnohodnotnou alternatívou pre veľkú rodinu?

 

Lexus RX L

Lexus k úprave svojho veľkého SUV pristúpil s citom. Rázvor zostal zachovaný a predĺženie zadných partií karosérie o 110 milimetrov nepôsobí umelo. Skôr naopak, mne sa športová majestátnosť tejto verzie páči. Pozriem sa najprv na to,  ako je na tom sedenie v treťom rade.  Sedadlá sa vyklápajú elektricky, na tento účel nájdete tlačidlá v batožinovom priestore. Luxusný charakter auta sa prejavil napríklad aj v tom, že dvojica pasažierov v treťom rade má k dispozícii ovládanie klimatizácie.

Lexus RX L Lexus RX L

Druhý rad sedadiel je samozrejme posuvný, vďaka čomu vytvoríte priestor na nohy cestujúcich v treťom rade. Aj keď sedadlá posuniete vpred, zostane na nohy dosť miesta aj pre vysoké postavy. Mimoriadny priestorový komfort v treťom rade ale nečakajte. S mojou výškou 175 centimetrov som sa na sedadlo s trochou telocviku dostal, no sedieť tu dlhší čas by som si rozmyslel.

Lexus RX L

Pre poriadok treba dodať, že presne takto je to aj u všetkých mne známych konkurentov s touto koncepciou interiéru. Čoho ale Lexus RX L ponúkne viac, je batožinový priestor v sedemmiestnej konfigurácii. Za vyklopenými sedadlami budete mať k dispozícii objem 211 dm3, čo na niekoľko väčších tašiek bez problémov stačí. K umiestneniu výklopných sedadiel ešte musím dodať, že táto skutočnosť je príjemná aj z pohľadu pocitového komfortu osôb sediacich úplne vzadu. Aj keď si sem sadne dospelý, nebude sa hlavou opierať o okno piatych dverí. Musím priznať, že pri pohľade na športovo strihnutú karosériu som nad hlavami cestujúcich v treťom rade čakal oveľa menej miesta, než je realita.

Lexus RX L

Zvyšok interiéru je ako z veľkej knihy o komforte, príkladnej ergonómii a luxuse. Mimoriadne pohodlné sedadlá čalúnené fajnovou kožou sú samozrejme vyhrievané aj odvetrané, rozmiestnenie ovládacích a informatívnych prvkov nemá jedinú chybičku. Všetko je tam, kde by ste to podvedome očakávali. Kabíne je výborne odhlučnená, miesta na odloženie nápojov a tradičných drobností je nadostač. Kapsy v dverách majú napríklad výklopnú bočnicu pre prípad, ak by ste sem chceli umiestniť objemnejší predmet.

Osvedčený pohon Lexus E-Four

Pohon vozidla obstarala sústava známa zo základnej verzie karosérie. Benzínovému motoru 3,5 V6 s maximálnym výkonom 193 kW (262 k) a najvyšším krútiacim momentom 335 Nm sekundujú dva elektromotory (vpredu 123 kW/167 k a 335 Nm, vzadu 50 kW68 k a 139 Nm). Celkový kombinovaný výkon sústavy je 230 kW (313 k). Pre poriadok dodajme, že Lexus RX L E-Four dokáže z 0 na 100 km/h vyšprintovať za 8 sekúnd a ručička rýchlomera sa zastaví na hodnote 185 km/h. S autom sme jazdili v meste, po okresných cestách aj na diaľnici. Ak sa budete ponáhľať, benzínový šesťvalec si z nádrže odpije v priemere 8,6 litra, ak si budete jazdu v tomto fajnovom aute užívať, dostanete sa o polliter nižšie. Podľa mňa je to vzhľadom na charakter karosérie a pohotovostnú hmotnosť približne 2,2 tony solídny výsledok.

Z celkového pohľadu je zaradenie predĺženej verzie modelu RX dobrým krokom. V prípade potreby v aute odveziete o dvoch pasažierov navyše a keď vám stačí päť miest na sedenie, získate obrovský a veľmi dobre prístupný batožinový priestor. A samozrejme, aj v tejto verzii budete jazdiť na mimoriadne komfortnom aute.

Text: Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov