Svadbu britského princa Harryho a americkej herečky Meghan Merkleovej oslávila automobilka Mini špeciálnym modelom Cooper S. Kráľovský pár však napokon z Windsoru odviezol legendárny roadster Jaguar E-Type, ale s nulovými emisiami.
Svetlo modrý klenot, ktorý sa inak podobá na klasický starý E-Type, mal symbolickú poznávaciu značku E190518 odkazujúcu na deň konania významnej udalosti. Nová verzia Zero má modernizovaný interiér a prístrojovú dosku z karbónu. Celkovo je vozidlo o 46 kilogramov ľahšie ako jeho predchodca.
Jeho kráľovská Výsosť vojvoda zo Sussexu a vojvodkyňa zo Sussexu si jedinečný elektromobil prenajali podľa ostrovných médií na svadobný deň za 400.544 eur. Jaguar má pritom u britskej kráľovské rodiny bradatú tradíciu. Vo vozidlách tejto značky jazdili ako princezná Diana (Jaguar XJS), tak aj kráľovná Alžbeta II. (Jaguar X-Type).
Tridsaťtriročný nasledovník britského trónu, mladší syn princa Charlesa a zosnulej princezny Diany, je o tri roky mladší ako Meghan. Zoznámila ich spoločná kamarátka Violet von Westenholzová. S Harrym sa pozná od detstva a Meghan spoznala pri práci pre značku Ralph Lauren. Dohodila im rande naslepo v Londýne a čoskoro už absolvovali prvú dovolenku v Botswane.
Mimochodom, zvonku spoznáte Zero predovšetkým vďaka svetlometom, pričom klasické žiarovky nahradili LED-diódy. To hlavné sa ale odohráva pod prednou kapotou, kde sa miesto tradičného benzínového šesťvalca nachádza elektrický pohon. Čerstvý pár sa tak z recepcie odviezol na večerný banket v sídle Frogmore House bez klasického dunenia motora v tichom režime.
Čisto elektrický E-Type má teraz 295 koní a z pokoja na stovku akceleruje za 5,5 sekundy, čo je o sekundu rýchlejšie ako klasika. Elektromotory zásobuje líthium-iontová batéria, ktorá má rovnaké rozmery a podobnú hmotnosť ako šesťvalcový motor. Na jedno nabitie absolvuje roadster 270 km.
Prestavba legendárneho oldtimeru je tak trochu „promotion“, hoci v médiách sa objavili správy, že by sa elektrický model mohol vyrábať v limitovanej sérii. Firma Jaguar Land Rover už niekoľko rokov vdychuje druhý život napríklad tradičným modelom Land Rover, avšak v nich necháva spaľovacie agregáty.
Britská automobilka v rukách indických majiteľov angažovala do projektu na zabudovanie elektrického pohonu chorvátskeho novátora a zakladateľa spoločnosti Rimac Automobili Mate Rimaca. Tridsaťročný rodák z Bosny a Hercegoviny si urobil dobré meno u laickej aj odbornej verejnosti svojimi elektrickými superšportiakmi.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov