Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai i20 odpovedá na preferencie zákazníkov

Hyundai popri uvedení novej generácie modelového radu Santa Fe na trh čoskoro uvedie  aj omladenú generáciu modelového radu i20/i20 Active. Zmeny badať na karosérii, podstatné novinky sa však ukrývajú aj pod prednou kapotou a v kabíne.

Modifikovaný dizajn zahŕňa zmenenú prednú časť karosérie s kaskádovitou maskou chladiča, strechu lakovanú kontrastnou (čiernou) farbou a rozšírenú paletu farieb. Novinka samozrejme dostane aj disky kolies s novým dizajnom. Zaujímavou zmenou je kompletné prepracovanie zadnej časti vozidla, čo v prípade faceliftu uprostred výrobného cyklu auta nie je vôbec bežné. Prepracované sú zadné skupinové svetlá, nárazník aj piate dvere. V rámci úprav sa presťahovala aj tabuľka s evidenčným číslom. Toto riešenie si budú majitelia pochvaľovať napríklad pri drobných parkovacích kontaktoch, na novom mieste je totiž tabuľka v bezpečí.

   

   

Modernizovaný Hyundai i20 dostane novú výbavu, vrátane prvkov aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense. Jeho súčasťou sú napríklad Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Departure Warning System, Driver Attention Warning a High Beam Assist, do upravenej strednej časti palubnej dosky je zapracovaný displej multimediálneho systému s uhlopriečkou 7 palcov, ktorý samozrejme ponúka aj funkcie Apple Car Play a Android Auto.

 

Novinky sa odohrali aj pod prednou kapotou. Podobne ako v prípade hlavného konkurenta, ani Hyundai i20/i20 Active si už s dieselovým motorom nekúpite. Autá tejto kategórie vodiči používajú skôr v mestách a na kratšie trasy, a tak je toto rozhodnutie logické. Paleta benzínových agregátov je naopak mimoriadne pestrá. V ponuke zostal aj atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 a maximálnym výkonom  55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k), verziu Active si bude môcť objednať aj  so štvorvalcom s objemom 1,4 litra a maximálnym výkonom 74 kW (100 k). Omladený Hyundai i20/i20 Active bude samozrejme dostupný aj s trojvalcom 1,0 T-GDI, na výber budú alternatívy s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Automobilka reaguje na rastúci dopyt po autách s automatickou prevodovkou, a tak bude pre obidve alternatívy trojvalca k dispozícii  aj osvedčená 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Všetky motory sú štandardne vybavené systémom stop-štart ISG (Idle Stop and Go), ktorý prispieva k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.

Na Slovensku sa modernizovaný Hyundai i20 v päťdverovej verzii a verzii Active začne predávať v letných mesiacoch tohto roku.

pl, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov