Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lexus UX – fešák do mesta

Klasik by povedal, že len crossovermi je svet živý, a tak jedným novým prispel aj Lexus. Novinka ponúkne samozrejme všetko to, na čo sme u tejto luxusnej značky zvyknutí. Tradične expresívny dizajn karosérie, špičkovo vypracovanú kabínu, modernú hybridnú techniku a samozrejme celú batériu prvkov luxusu ako aj aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Automobilka popri tom sľubuje aj špičkové jazdné vlastnosti na úrovni klasického hatchbacku.

S modelom UX totiž do sériovej produkcie prichádza nová platforma globálnej architektúry s názvom GA-C, ktorá sa vyznačuje vysokou konštrukčnou tuhosťou a nízkym ťažiskom, čo by malo zaručiť špičkový komfort jazdy a stabilitu. Model UX má dĺžku 4 495 mm, výšku 1 520 mm, šírku 1 840 mm a rázvor kolies 2 640 mm. Vozidlo sa vďaka svojim proporciám môže pochváliť  špičkovou manévrovateľnosťou a polomerom otáčania iba 5,2 m.

   

UX 250h – hybrid štvrtej generácie

Lexus UX 250h dostal nový hybridný systém štvrtej generácie zahŕňajúci nový 2,0-litrový zážihový štvorvalec a elektronickú prevodovku s plynulo meniteľným prevodom (E-CVT). Podľa predbežných informácií by mala sústava ponúknuť kombinovaný maximálny výkon 131 kW (178 k). Hybridná verzia bude samozrejme na výber aj s pohonom všetkých kolies E-Four. Počas vývoja pohonnej sústavy sa technici zameriavali nielen na dosiahnutie špičkovej spotreby paliva, ale aj na zabezpečenie atraktívneho zážitku z jazdy. Zvláštny dôraz sa preto kládol na potlačenie „efektu gumového pásma“ v rámci prevádzky hybridného systému a prevodovky, ktorý sa podarilo obmedziť optimalizovaním úrovne asistencie elektromotora a otáčok motora. Otáčky motora sú synchronizované so stúpajúcou rýchlosťou vozidla, čo prináša okamžitú a plynulú akceleráciu, pohotové reakcie na zámery vodiča a príjemný pocit z jazdy.

E-Four

Systém E-Four zahŕňa prídavný elektromotor na zadnej náprave, s ktorým model UX 250h získava schopnosť pohonu všetkých kolies. Pri akcelerácii, prejazde zákrutami a jazde na klzkých povrchoch, sa automaticky optimalizuje rozdeľovanie výkonu medzi prednú a zadnú nápravu. Množstvo výkonu, ktoré možno v prípade zistenia straty trakcie zadných kolies presmerovať na zadnú nápravu, sa zvýšilo zo 60 na približne 80 percent, a to pri rýchlostiach až do 70 km/h, vďaka čomu sa vozidlo vyznačuje špičkovou stabilitou riadenia.

 

PL, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov