Volkswagen Polo 1,0 TSI Highline: Vyrástol a opeknel
Volkswagen Polo. Šiesta generácia druhého najmenšieho modelu koncernu Volkswagen prináša dôležité zmeny.
Stručne:
Čo treba uznať: Malé auto má vnútorný priestor nad očakávanie.
Čo nám chýbalo: Nič podstatné.
Čo nás prekvapilo: Krásny, prehľadný a rýchlo reagujúci informačný systém.
Cena: základ/test: 13 110/od 14 040 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Tentoraz sme dostali na test na slovenskom trhu pravdepodobne najžiadanejšiu, slabšiu výkonovú verziu motora 1,0 TSI 70 kW/95 k. Prvé, čo registrujem pri pohľade na karosériu, je, že zaznamenala výrazné zmeny. Žiadny z koncernových modelov nemá toľko hrán na karosérii ako nové Polo. Vďaka nim pôsobí vyrovnaným dojmom, zmeny mu svedčia. Oproti predchádzajúcej generácii narástlo do dĺžky z 3 972 na 4 053 mm, teda o 81 milimetrov. Karoséria je o 69 mm širšia (1 751 mm) a o 7 mm nižšia (1 446 mm). Zmeny súvisia s novou modulárnou platformou MQB A0, ktorú používa aj nedávno predstavený SEAT Ibiza. Vďaka nej má novinka Volkswagenu predovšetkým väčší vnútorný priestor a je vlastne o generáciu modernejšia ako súčasná Škoda Fabia. Ďalšou zmenou je výlučne päťdverová verzia, ktorá bude aj v modeli GTI.
Kreatívne technológie
Po otvorení dverí zaujme kompletne nový interiér, v ktorom hrá prím horná časť palubnej dosky. Sústava displejov, teda centrálny displej informačno-zábavného systému, je opticky prepojená s prístrojovým štítom. Naše auto malo lacnejší variant. Osadený systém Composition Media má teraz väčší dotykový displej s uhlopriečkou až 8 palcov. Je elegantne prekrytý jedným kusom lesklého skla, ktoré pohltilo aj kedysi hardvérové tlačidlá. Na pohľad je to veľmi pekné. O čitateľnosť displeja sa vďaka výbornému rozlíšeniu a dobrému jasu netreba báť ani za slnečných dní. Za príplatok si môžete objednať digitálny prístrojový štít Active Info Display II, ktorý dostalo Polo ako prvý model koncernu v rámci segmentu. Polo s ešte väčším počtom bezpečnostných systémov ako jeho predchodca monitoruje takmer všetko okolo. Nová generácia núdzového brzdenia dokáže ešte lepšie detegovať chodcov. K dispozícii je aj asistent na jazdu v dopravnej zápche a ďalší pomocníci. Vodiča víta nadčasová, vyzretá a krásna priestranná kabína, v ktorej dominujú hrubé, pohodlné sedadlá. Tvarom akoby patrili do oveľa vyššieho segmentu. Napokon celý interiér nového Pola trochu evokuje staršieho brata Golf.
Silnejší, pružnejší, živší
Po oboznámení sa s interiérom a ovládacími prvkami je čas vydať sa na cestu a vyskúšať nový trojvalec 1,0 TSI spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Štartuje trochu hlučnejšie, ale rýchlo prejde do veľmi tichého a pokojného voľnobehu. Aj pri prešliapnutí plynu je auto veľmi pokojné. Bezprostredne reaguje na každé zošliapnutie akcelerátora a príjemne sa s ním akceleruje z križovatiek. Chýba mu však sila pri akcelerácii vo vyšších otáčkach. Pri predbiehaní viacerých vozidiel to treba mať na pamäti a nebáť sa pred začatím manévru podradiť. Ak hodláte využívať auto hlavne v meste, 70 kW verzia vám bude stačiť. Viacerí kolegovia ma utvrdili v tom, že trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu. Od výkonu 70 kW sa navyše všetky motory TSI a TDI dajú objednať aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG.
Batožinový priestor nie je ničím výnimočný. Volkswagen udáva objem 351 dm3, pri sklopení zadných operadiel až 1 125, ale z hľadiska praktickosti je kufor pomerne plytký a nehodí sa na prepravu objemnejšej batožiny. Od klasickej podlahy po plató sme namerali výšku 430 milimetrov. To je jedna z mála výčitiek, ktoré môžeme priradiť k novému Polu. Úrovňou výbavy, ergonómiou, spracovaním či celkovým spracovaním je auto na vrchole svojho segmentu. Ak hľadáte malé auto, ktoré je zároveň priestranné, pohodlné, tiché, s bohatou výbavou, práve ste ho našli.
Technické údaje: Motor: preplňovaný, zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 70 kW (95 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 175 Nm pri 2 000 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 99 g/km. Jazdné výkony, spotreba 0 – 100 km/h za 10,8 s, najvyššia rýchlosť 187 km/h, spotreba: výrobca/test: 4,4/5,9 l/100 km
Text: Juraj Paška, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov