Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota Prius Prime tromfla Chevrolet Volt

Na trhu USA bol od roku 2010 najobľúbenejším plug-in hybridom Chevrolet Volt. Minulý rok sa to však zmenilo a na vrchole záujmu zákazníkov ho vystriedal Prius Plug-in Hybrid druhej generácie, v USA známy ako Prius Prime.

   

Pre Prius Prime sa minulý rok rozhodlo 20 936 zákazníkov. O úspechu hybridu Toyoty však rozhodol až decembrový predaj. Volt sa tak, napriek odbytu 20 349 kusov, musel uspokojiť s druhým miestom. Chevrolet teda po dlhých rokoch prišiel o pozíciu jednotky.

Druhá generácia modelu Volt sa dostala na trh v roku 2016, o rok neskôr však zaznamenala 18-percentný pokles predaja. Model Prius Prime sa  tiež dočkal druhej generácie a na trh prišiel s veľkou slávou.  Hlavný dôvod, pre ktorý sa vodiči rozhodujú pre plug-in hybrid namiesto štandardného hybridu, je možnosť jazdy výlučne s elektromotorom bez obáv o dojazd. Ak porovnáme konkurenčné vozidlá iba z hľadiska dojazdu v elektrickom režime, Chevrolet Volt z neho vyjde lepšie ako Prius Prime, ale zdá sa, že je to jeho jediná prevaha na japonským súperom.  Dojazd 50 km výlučne s elektromotorom je v prípade Toyoty celkom postačujúci pre väčšinu používateľov. Potom majú k dispozícii úsporný hybridný pohon, ktorý spotrebuje len o trochu viac ako 3 l benzínu na 100 km, čo je v prípade auta strednej veľkosti s objemnou trakčnou batériou senzačný výsledok.

Prius Plug-in Hybrid je tiež väčší ako kompaktný Volt a navyše má aj dvojný batožinový priestor. Jeho prednosťou v očiach zákazníkov sú samozrejme aj 20-ročné skúsenosti Toyoty v konštruovaní hybridov, čo sa odzrkadľuje vo vyššej kvalite, spoľahlivosti, hodnote pri odpredaji a tiež na prestíži. Ďalším dôležitým faktorom, ktorý rozhodol o úspechu Priusu Plug-in Hybrid na americkom trhu, je cena.  Sstojí totiž až o 6 000 dolárov menej ako Volt.

 

Toyota (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov