Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mercedes-Benz GLC e 350 4 MATIC  

Stručne:

Čo treba uznať: Skvelé prémiové a ekologické SUV.

Čo nám chýbalo: Väčší batožinový priestor.

Čo nás prekvapilo: Skvelé jazdné vlastnosti.

Cena: základ/test: 53 706/66 672 €

Záruka: 4 roky/120 000 km

   

   

   

   

   

   

Zvonka tento „medveď“ nevyzerá vôbec giganticky či agresívne. Skôr trocha konzervatívne, no dlhá kapota a mierne dozadu posunutá kabína dávajú tušiť, že toto SUV bude parádne dynamické. Dokonca sa z diaľky zdá menšie než na dotyk. Veľká hviezda na maske skrývajúca radar hovorí za všetko. Dynamicky pôsobia aj veľké kolesá, hoci sú obuté v dosť vysokých pneumatikách 235/50 R 18. Odhaľujú mohutné brzdové kotúče s vnútorným vetraním. Celok pôsobí vyvážene, dynamicky, sebavedome, no nie arogantne. Super!

Vnútri vás privíta typické prostredie Mercedesu-Benz, skvelé vzhľadom, materiálmi i ergonómiou. Dominuje čierna so striebornými decentnými doplnkami. Tu nič nie je iba naoko. A nič nechýba. Nájdete dostatok priestoru na všetko a všade, ale nie zbytočný gigantizmus. Vynikajúce sú predné sedadlá s možnosťou nastavenia dĺžky sedáka pod stehnami. Zaujímavé je, že pozdĺžny posuv sa nastavuje manuálne, zvyšok elektricky.

   

   

   

   

   

Skvele sú vymyslené ovládače. Veľký centrálny „tabletoidný“ displej nie je dotykový a prakticky všetko na ňom sa ovláda hardvérovými tlačidlami na stredovej konzole. Netreba za jazdy márne triafať prstami na ikony. Skvelé! Samotné ovládače sú príkladom toho, ako komfortne, priateľsky, mäkko, no absolútne jednoznačne majú cvakať a klikať.

Vodič má možnosť nastaviť si päť nastavení vozidla: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Menia charakteristiku reakcií na plyn, podvozka i riadenia. Sú naozaj rozdielne a medzi Eco a Sport+ je fascinujúci rozdiel.

   

   

   

   

Nastaviť sa dá aj hospodárenie s energiou v akumulátore. Menu obsahuje režimy Hybrid, E-Mode, E-Save, Charge. Energiu si teda napr. môžete zobrať „so sebou“ až tam, kde chcete jazdiť ako elektromobil. Na plné nabitie reálne prejde v elektrickom režime do 30 km so zapnutou klimatizáciou, rádiom a pod. Vtedy je GLC e úplne tiché. Pohyb úplne potichu a bez emisií je vynikajúci zážitok. Pri práci spaľovacieho motora je však hlučnejšie len nebadane. O toku energie, dojazde a pod. je vodič perfektne informovaný. Objem batožinového priestoru trocha utrpel pre akumulátor. Zadné operadlá sa však sklápajú aj z kufra tlačidlami a vytvoria rovnú plochu, čo je veľmi praktické. Jazdiť v tomto mercedese je radosť. Reakcie vozidla na čokoľvek sú vynikajúce. V športových režimoch je šokujúco dravý a sebaistý. Podvozok je tichý, filtruje najmä v komfortnom móde aj veľké nerovnosti a neprenáša rázy do riadenia. Stály pohon všetkých kolies a 7-stupňová automatická prevodovka posúvajú GLC e aj do terénu. A to sa nerozpisujem o možnosti zvýšenia svetlej výšky, adaptívnych svetlách, atď. Kto hľadá plug-in hybrid, všestranne výkonné SUV a prémiovú značku, ktorá sa na nič nehrá a všetko, čo má, naozaj do vozidla dala, je pri tomto aute na najlepšej adrese!

Motor: zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 991 cm3, max. výkon 155 kW (211 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 200 – 4 000 ot.min-1. Elektromotor max. výkon 85 kW (116 k), max. krútiaci moment 345 Nm. Max. kombinovaný výkon v paralelnom režime 235 kW (320 k) pri 5 000 ot.min-1 . Emisie CO2 64 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 5,9 s, vmax = 235 km/h (135 km/h v elektrickom režime), spotreba výrobca / test 2,7 – 2,5 (prvých 100 km po nabití) / 6,4 l/100 km

Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov