Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Najlepšie ešte lepším

Manhart MH2 630 BMW M2 berie svoj základ z jedného z najlepších BMW M všetkých čias a posúva ho do úplne inej dimenzie…

  

Nemecká tuningová firma Manhart je expertom v produkcii áut s motormi, ktoré do nich vôbec nepatria. Vo svojom portfóliu má aj staručké BMW e30, pod ktorého kapotu napratali monštruózny vysokootáčkový desaťvalec z BMW e60 M5. V tomto článku sa budeme venovať úprave, ktorá je na pomery Manhartu možno až konzervatívna, keďže objem motora zostáva nezmenený. Avšak to vôbec neznamená, že by nebola obdivuhodná. Práve naopak, po prezretí portfólia týchto úpravcov musím konštatovať, že ich vkus pre úpravy je mimoriadne vycibrený a namiesto nevkusných plastov investujú svoje know-how do naozaj hodnotných úprav, ktoré završujú decentným, avšak funkčným optickým tuningom.

  

  

Transplantácia?

Napriek tomu, že objem motora upravenej M2 zostal nezmenený (stále sa bavíme o radovom trojlitrovom šesťvalci), neznamená to, že by sa veci pod jeho kapotou radikálne nezmenili. Namiesto jedného turbodúchadla tlačia vzduch do spaľovacích komôr dve turbá, podobne ako v silnejšom BMW M3. Z toho pochádza aj dvojspojková prevodovka M-DCT. Na chladenie stlačeného vzduchu slúži intercooler typu voda-vzduch. Spomínané turbodúchadlá pochádzajú z dielne Manhartu, rovnako ako výfukový systém, dodávka paliva a riadiaci softvér. Cieľom totiž nebolo dostať toto BMW M2 na úroveň jeho väčších bratov, ale oveľa vyššie. Sériový výkon 268 kW (365 koní) sa tak vyšplhal až na závratných 463 kW (630 koní) a až 750 Nm! O dokonalý zvukový prejav auta sa stará karbónový airbox a výfukový systém so štyrmi koncovkami s priemerom 90 mm.

  

Decentná agresia

Veľké stádo koní si vyžaduje aj poriadne brzdy. Upravená M2 teda dostala karbónovo-keramické kotúče od firmy Kolben dopredu aj dozadu. Na to, aby auto doslova lepšie „sedelo“ na ceste, dostalo trojcestne nastaviteľný podvozok Manhart Clubsport 3-way, ktorý pre úpravcu dodáva firma KW Suspension. Vďaka tomu je auto bližšie k zemi, čo mu dodáva nižšie ťažisko a z toho vyplývajúce menšie náklony v zákrutách.  Auto bližšie k zemi zároveň vyzerá lepšie. Aby bola vizuálna stránka dotiahnutá k dokonalosti, dostala M2 aj decentný bodykit. Tu došlo k zaujímavému zjavu, keď Manhart siahol po fabrických karbónových doplnkoch M-Performance pre zadný nárazník, bočné prahy a odtrhovú hranu na kufri. Predný nárazník so zväčšenými otvormi na chladenie si však vyrobili sami. Jeho dizajn však kopíruje tvar sériového nárazníka M2, za čo od nás Manhart dostáva palec hore. Pod nárazníkom sa nachádza ešte karbónový splitter pre lepšiu aerodynamiku. Karbónová kapota pochádza tiež z dielne Manhartu, pričom obsahuje otvory na odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru. Komu by sa to všetko zdalo príliš decentné, môže si objednať obrovské karbónové krídlo, z ktorého priam kričí pôvod v motoršporte. Matný zlatý lak z vás taktiež spraví magnet na pohľady. Nezabudlo sa ani na interiér. Tu je najužitočnejšou modifikáciou použitie fantastických anatomických sedadiel Recaro Sportster CS. Sériové sedadlá BMW M2 totiž nestoja za veľa, pretože sú to iba obyčajné športové sedadlá, dostupné aj pre model 218d. Pre dokonalé zladenie s exteriérom tu nájdeme rozsiahle čalúnenie Alcantarou a prešívanie zlatou niťou.
Táto upravená M2 skrátka nemá chybu a vďaka nej si ľudia z Manhartu od nás vyslúžili obrovský rešpekt!

  

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov