Peugeot 301: Dobrá voľba
Modernizácia priniesla zaujímavú kombináciu motora a prevodovky.
Pri výraznej preferencii maloobjemových trojvalcov automobilka siahla po osvedčenej motorárskej klasike – po atmosférickom štvorvalci s objemom 1,6 litra a klasickom šesťstupňovom automate. S rastúcim počtom najazdených kilometrov sa mi táto používateľsky zaujímavá kombinácia pozdávala stále viac.
Motor totiž neprotestuje ani proti nízkym otáčkam. Nerezonuje, nedusí sa. Na pokyn vodiča sa snaží reagovať na základe toho, ako silno tlačí na pedál akcelerátora. Pri slabšom tlaku drží vyšší prevodový stupeň a auto zrýchľuje skôr rozvážne, keď na pedál zatlačíte výraznejšie, prevodovka podradí a reakcie auta budú citeľne živšie. Pre poriadok, prevodovka umožňuje aj manuálne radenie prevodových stupňov pákou kulisy radenia. Rýchlosť reakcie je bez výhrad.
Odstupňovanie prevodovky je nastavené pomerne pragmaticky. V meste jazdíte na päťku a motor točí približne 1 500 ot.min-1, na okresných cestách sa dostane k slovu šestka (približne 2 150 ot.min-1). Pri diaľničnom tempe sa už ručička otáčkomera ustáli na hodnote 3 200. Poviete si, že je to pomerne dosť. No dôležitejšie ako čísla a otáčky je však to, koľko benzínu si auto odpije z nádrže. Berúc do úvahy cieľovú skupinu auta som jazdil skôr rozvážnejšie. V číslach to znamená,
že som počas testu s autom najazdil 870 kilometrov s priemernou spotrebou 6,3 litra benzínu na 100 kilometrov.
Peter Lacena
Peugeot 301 1,6 VTi EAT6 Style
Cena: základ/test 9 990/15 140 €
Parametre: motor atmosférický benzínový R4/16 V, 1 587 cm3, 85 kW (115 k) pri 6 050 ot.min-1, 150 Nm pri 4 000 ot.min-1,
0 – 100 km/h za 11,1 s, vmax = 180 km/h, spotreba výrobca/test 6,6/6,3 l/100 km
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov