Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Volkswagen Polo GTI R5: koncentrovaný adrenalín

Nový model Volkswagen Polo GTI R5 oslávil úspešnú svetovú premiéru.

Automobil s pohonom všetkých kolies, ktorý má základ v novom modeli Volkswagen Polo šiestej generácie, oficiálne predstavili verejnosti na Malorke.

Prvé testy modelu Polo GTI R5 na asfalte a šotoline v polovici novembra vo francúzskom Fontjoncouse dali zabrať a pokračujô vo Veľkej Británii. Za celý projekt zodpovedá okrem technického riaditeľa François-Xaviera “FX” Demaisona ako senior projektový manažér Jan de Jongh, ktorý skonštruovať Polo R WRC pre šampióna Sebastiena Ogiera.

     

„Úvodné testy modelu Polo GTI R5 boli bez problémov. Spätná väzba od testovacích jazdcov bola veľmi pozitívna,“ povedal Demaison. „Samozrejme, že je výhodné môcť sa spoľahnúť na skúsený tím technikov a mechanikov, ktorí prispeli k úspechu Pola vo svetovom pohári. A samozrejme budeme pokračovať rovnako ako predtým, v úzkej a vynikajúcej spolupráci s kolegami z technického vývoja vo Wolfsburgu a kolegami z automobilky Škoda, ktorí od roku 2015 zdokonaľujú vozidlo R5.“

Polo GTI R5 poháňa silný in-line štvorvalcový turbo motor s priamym vstrekovaním, ktorý je uložený naprieč pred prednou nápravou. Kvôli predpisom je objem motora obmedzený na 1,6 litra. To však stačí na dosiahnutie výkonu 200 kW (272 k) a maximálneho krútiaceho momentu 400 Nm. Jednoduchá, sekvenčná päťstupňová pretekárska prevodovka a permanentný pohon všetkých kolies poskytujú vynikajúce zrýchlenie na akomkoľvek povrchu – či už na asfalte, štrku, alebo na snehu. Rally GTI má hmotnosť1230 kilogramov a zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.

Oceľový podvozok štvordverovej karosérie je prevzatý z výrobného závodu v Pamplone v Španielsku a je amplifikovaný v súlade s predpismi FIA s ochrannou klietkou a ďalšími bezpečnostnými prvkami. Homologizácia modelu Polo GTI R5 by sa mala uskutočniť v lete roku 2018. Prvé dodávky zákazníckym športovým tímov sú naplánované na druhú polovicu budúceho roka.

V roku 2012 automobilová federácia FIA ustanovila pravidlá pre novú generáciu súťažných vozidiel, ktoré sú zamerané predovšetkým na tímy mladých talentov. Odvtedy bolo vyrobených viac ako 400 vozidiel od piatich rôznych výrobcov a používajú sa celosvetovo na národných a medzinárodných majstrovstvách automobilových súťaží.

GTI – tri písmená, ktoré sú od  roku 1976 synonymom športových kompaktných vozidiel značky Volkswagen. Spočiatku to bol len v Golf3, potom prišlo Polo  ako Gran Turismo – ale spočiatku bez preplňovania. Začala tak história športového modelu Polo v roku 1980 ako GT. V roku 1987 už malo prívlastok a  dynamiku GTI.  Bolo rýchle takmer 200 km/h a malo typové označenie Polo GT G40. V roku 1998 prišiel ďalší model s výkonom 90 kW/120 k a bolo to prvé Polo GTI. V roku 2010 sa výkon zvýšil na 135 kW/180 k, v roku 2014 na 144 kW/192 k.

Teraz má nové Polo GTI2 výkon 147 kW/200 k a najvyššiu  rýchlosť až 237 km/h.

Spotreba paliva 5,9 litra na 100 km odráža účinnosť systému pohonu. Na doplnenie ysokého výkonu motora slúži štandardný športový podvozoky. Výkon podporuje aj štandardné športové odpruženie a voliteľné zavesenie systému Sport Select. Nový model Polo GTI so 6-stupňovou prevodovkou DSG je v predaji už od jedného dňa pred Mikulášom. Jeho cena začína v Nemecku od 23 875 eur.

VW (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov