Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Dodávky Mercedes-Benz budú elektrické

Elektrické transportéry Mercedes-Benz Vans: eVito príde v roku 2018 ako prvé, ďalšie série prídu od roku 2019

Mercedes-Benz Vans plánuje ponúkať všetky dodávky a trasportéry s elektrickým pohonom. Začiatok sa uskutoční prostredníctvom stredne veľkého transportéra eVito, ktorý si už záujemcovia môžu objednať a začiatok dodávky sa očakáva od druhej polovice roka 2018. Ďalšie série budú nasledovať od roku 2019. Na seminári eDrive @ VANs v Berlíne predstavil popredný výrobca dodávkových a nákladných automobilov svoju holistickú elektrickú stratégiu. Zameraná nie je len na elektrický transportér, ale na technologický ekosystém, ktorý je presne prispôsobený ekonomickým výhodám pre zákazníka. Celosvetová stratégia, založená na piatich pilieroch, zabezpečuje inovatívne celkové systémové riešenie, ktoré pokrýva celý hodnotový reťazec komerčného využitia. Nový eVito je prvým vozidlom, ktoré bolo vyvinuté s týmto strategickým prístupom.

     

„Sme presvedčení o potrebe elektrického pohonu v našich dodávkach, najmä pre mestá. Elektrifikácia vozového parku nie je samoúčelná, ale z hľadiska ekonomiky sleduje rovnaké zákony ako klasická jazda. Vďaka našej iniciatíve eDrive @ VAN sme ukázali, že iba holistické mobilné riešenia sú skutočnou alternatívou pre komerčných zákazníkov. Nový eVito je začiatok,Sprinter bude nasledovať, rovnako ako Citan,“ zdôraznil Volker Mornhinweg, vedúci Mercedes-Benz Vans.

Elektrické vozidlá značky Mercedes-Benz sú vhodné pre každodenné používanie, lebo sú ekonomické a odvetvovo špecifické.

Komerčná flotila musí vyriešiť požiadavky na dopravu ekonomicky a konkurencieschopne – táto maximálna hodnota platí bez ohľadu na typ pohonu. V záujme riešenia elektrifikácie vozového parku by mali byť správne nastavené nielen ekonomické parametre, ako napríklad obstarávacie a prevádzkové náklady na vozidlá. Rovnako dôležité pre celkovú analýzu nákladov je integrácia efektívnej infraštruktúry spoplatňovania alebo komplexného riadenia služieb a údržby.

Obchodná sieť Mercedes-Benz Vans poskytuje komplexné služby z hľadiska elektrickej mobility v najvyššej kvalite. Okrem iného ekosystém zahŕňa výkonné a inteligentné riešenie konektivity a spoplatnenia infraštruktúry pre stav nabitia, typu batérie a optimálne plánovanie trasy v reálnom čase.

Priekopníkom vo vývoji batériových vozidiel bol v polovici roku 1990 transportér MB 100. Mercedes-Benz Vans čerpá zo skúseností nahromaždené počas dvoch desaťročí s hlbokou znalosťou výroby a každodednného predaja. Ešte viac ako v súkromnom sektore musia byť fleetové úžitkové vozidlá prispôsobené presne na ich príslušné účely použitia. Rôzne priemyselné odvetvia, v obchode, službách, kuriérskych a doručovaích službách vo verejnej alebo súkromnej doprave vyžadujú rôzne riešenia. K tomu Mercedes-Benz Vans ponúka eVito a Sprinter s univerzálnou flexibilitou elektrických dopravných prostriedkov, ktoré možno prispôsobiť na konkrétny účel. Spĺňa to tiež nový eVito zameraním na efektívnosť a nízke celkové náklady na vlastníctvo, Vyššie obstarávacie náklady sú kompenzované nižšími nákladmi na energiu a údržbu, ako aj daňové úspory. Rýchlo sa rozvíjajúce technológie batérií sľubuje do budúcnosti, že elektrický pohon dosiahne hranicu návratnosti skôr a má jasné výhody oproti bežným motorom – v prospech hospodárstva a životného prostredia.

Nový eVito

Má dojazd asi 150 km, maximálna rýchlosť až 120 km/h a do 1073 kg užitočné zaťaženie a až 6,6 m3 meria objemu nákladného priestoru. Pri inštalovanej kapacite batérie 41,4 kWh bude dojazd nového vozidla eVito približne 150 km.

Aj v nepriaznivých podmienkach, ako sú nízke vonkajšie teploty a plné zaťaženie, je k dispozícii dojazd 100 km. Vozidlo strednej triedy prináša najlepšie predpoklady napríklad ako mestská dodávka pre obchodnú a osobnú dopravu. Počas približne šiestich hodín môže byť batéria úplne nabitá. Dynamický výkon je 84 kW/120 k a krútiaci moment až 300 Newtonmetrov. Najvyššiu rýchlosť si zákazníci môžu zvoliť z dvoch ponúk: maximálna rýchlosť 80 km/h je vhodná v mestskej premávke a aj v mestských centrách pri zachovaní rezervy energie a pre zvýšenie dojazdu. Ak chce zákazník jazdiť rýchlejšie, môže si zvoliť maximálnu rýchlosť 120 km /h. Okrem toho je eVito k dispozícii s dvomi rôznymi rázvormi osí náprav. S krátkym rázvorom je celková dĺžka 5140 mm, extrémne dlhá verzia dosahuje 5370 mm. Celý objem nákladného priestoru možno využiť vďaka tomu, že batéria je inštalovaná pod vozidlom. Celková hmotnosť vozidla je 3200 kg.

Strategické preorientovanie na elektrické vozidlá je reakciou na kľúčové súčasné mega trendy: narastajúca urbanizácia so zvýšenou hladinoui dopravy najmä v mestských oblastiach, väčšie znečistenie ovzdušia a požiadavky na udržateľnú mobilitu. Pod záštitou adVANce bude značka s hviezdou do roku 2020 investovať okolo 500 miliónov eur do integrácií rôznych riešení konektivity dodávok a transportérov, inovatívnych hardvérových riešení pre dopravný priemysel, ako aj do nových konceptov mobility.

Daimler (šr)

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov