Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové Audi RS 4 Avant štartuje!

Ikona Audi RS je protagonistom novej kapitoly úspešného príbehu V6 Biturbo.

Nový modelAudi RS 4 Avant kombinuje enormný jazdný výkon s maximálnou praktičnosťou.

     

Novo vyvinutý motor 2,9 TFSI modelu Audi RS 4 Avant má úplne nový rozmer, pokiaľ ide o silu a účinnosť. Pri otáčkach od 1900 do 5000 otáčok za minútu posiela motor V6 biturbo na kľukový hriadeľ neobyčajný krútiaci moment 600 Nm. To je o 170 Nm viac ako u modelu predchodcu. S výkonom 331 kW (450 k) šprintuje RS 4 Avant z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy, o 0,6 desatiny rýchlosti skôr ako predchodca. Balík RS Dynamics zdvihne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť z 250 na 280 km/h. V jazdnom cykle NEDC je spotreba 8,8 litra paliva na 100 kilometrov, čo zodpovedá 200-199 gramom CO2 na kilometer. To je o 17 percent nižšia spotreba paliva v porovnaní s predchodcom.

Vďaka agregátu  2,9 TFSI V6 biturbo pokračuje Audi Sport v šľapajách legendárnej prvvej generácii RS 4 Avant. Už v roku 1999 poháňal model RS 4 agregát V6 biturbo – prvý preplňovaný dvojlitrový motor Audi vôbec. Pri výkone 280 kW (380 k) motor mal výkon 141 koní na liter objemu. Sprint z nuly na 100 km/h dosiahol prvý RS 4 Avant za 4,9 sekundy.

Vďaka vysokému dopytu po zakladateľovi úspešnej histórie modelu V6 Biturbo zdvojnásobilo Audi plánovaný počet  vyrobených vozidiel v porovnaní s pôvodným plánom. Celkovo opustilo výrobné pásy automobilky Audi celkovo 6 030 jednotiek prvej generácie modelu RS 4.

Audi (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov