Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Remake hitu: Dacia Duster

Druhá generácia kompaktného SUV Dacia Duster svojím moderným dizajnom, ktorý zdôrazňuje robustnú povahu modelu, je stále atraktívna.

Priťahuje záujem svojimi kompletne prepracovanými interiérovými a komfortnými detailami z vyšších tried automobilov – bez toho, aby sa zanedbávali tradičné črty modelového radu, ako je prijateľná cena, skvelá ponuka priestoru a vynikajúce terénne schopnosti.

    

Dacia chce vždy ponúknuť cenovo najprijateľnejšie  auto vo svojej triede. Toto sa nezmenilo ani pri druhej generácii Dusteru. Nový SUV bol prepracovaný a Duster sa stal výraznejším.

Dizajn modelu Duster dáva novému modelu, s typickými detailmi z segmentu off-road, ešte väčšiu príťažlivosť. Zaujímavo tvarovaná kapota tiež prispieva k atraktívnemu vzhľadu vozidla. Charakteristickým rysom prednej časti je výrazne väčšia ochrana proti podbehnutiu v porovnaní s jeho predchodcom.

S dĺžkou 4,3 metra a šírkou 1,8 metra má nová generácia modelov Dacia Duster podobné rozmery ako jeho predchodca. Bez zmien ostal aj rázvor náprav s dĺžkou 2 670 mm. Vďaka svojim 210 milimetrom svetlej výšky a sklonu nájazdového uhla 30 stupňov vpredu a 33 stupňov v zadnej časti je schopný prekonať aj neupravený terén so 17-palcovými diskami kolies. Batožinový priestor má objem 445 litrov pre varianty s predným pohonom a 376 litrov pre Duster s pohonom všetkých kolies. V kabíne nájdeme aj ďalšie praktické odkladacie schránky.

    

Dacia Duster nepatrí do kategórie luxusných automobilov, veď  potom by nemohla stáť toľko, koľko stojí. Môžeme len dodať, že úrovne výbavy počítajú s multimediálnymi systémami Media Nav a Media Nav Evolution, z ktorých oba dostali do vienka sedempalcový displej a ovládanie tlačidlami na volante.

V interiéri dominuje čierny tvrdý plast. Štvorramenný volant, ktorý bol doteraz použitý v iných modeloch Dacia, dobre padne do ruky a je pokrytý čiernou umelou kožou. Najlepšou funkciou Dusteru sú štyri vonkajšie kamery, ktoré poskytujú 360-stupňový pohľad na okolie auta. Pre túto cenovú triedu dačo absolútne najlepšie! Sedadlá nedávajú žiadny dôvod na sťažnosť – sú dosť pohodlné a poskytujú aj bočnú oporu.

Bezpečnosť cestujúcich sa výrazne zlepšila.

S niekoľkými novými detailami z vyšších tried vozidiel zvyšuje Dacia kvalitu pohodlia v novom Dusteri. Napríklad automatickou klimatizáciou a prístupom bez kľúča. Airbagy pre všetkých cestujúcich, ktorí sedia pri okne, poskytujú bezpečnosť v prípade núdze. Keď je vozidlo zaparkované, pomáha nová kamera, ktorá sa automaticky zapne, keď je zaradená spiatočka. Pomocné systémy obsahujú varovný systém slepých bodov a automatickú aktiváciu diaľkového svetla. Nechýba ani pomocník jazdy do a z kopca.

Ďalšou novinkou je ploché čelné sklo, posunuté dopredu o 10 centimetrov, čo zlepšilo  priestor pre cestujúcich a vozidlu dodalo dynamickú siluetu. Nový vzhľad má aj strecha, čo prispieva k harmonickému celkovému obrazu. Rozšírenie oblúkov blatníkov, 17-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, ako aj dekoračné prvky za oblúkmi predných kolies robia bočný pohľad na vozidlo zaujímavým.

Zadné svetlá zdôrazňujú šírku vozidla a zobrazujú typickú grafiku Dacie so štyrmi oddelenými segmentmi, ktoré obklopujú centrálne spätné svetlo. Ochrana proti podbehnutiu aj vzadnej časti tiež zdôrazňuje charakter SUV nového Dusteru.

Motory a ceny: Duster pracuje aj s LPG

 Nový Duster má v ponuke dva benzínové motory (SCe 115 a TCe 125 Menší motor otor SCe 115 ponúka Dacia aj v optimalizovanom variante pre prevádzku s kvapalným plynom. Dacia ponúka aj dva turbodieselové motory (dCi 90 a dCi 110). Najvýkonnejší dieselový a benzínový motor je voliteľne k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies. Motory SCe 115, TCe 125 a dCi 90 sú k dispozícii iba s manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo Duster dCi 110 je alternatívne ponúkaný s dvojitou spojkou EDC.

S najväčšou pravdepodobnosťou prejde do novej generácie motor 1,2 TCe s 92 kW (125 k) a tiež 1,5 dCi s výkonom 80 kW (109 k). Spojenie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies bude tiež v ponuke.

Dacia Duster je mimoriadne úspešný príbeh. Lacným SUV trafil materský Renault klinec rovno po hlavičke. Duster, predávaný pod logami Dacie, Renaultu a v Indii dokonca aj ako Nissan, sa od roku 2009 vypracoval na vôbec najúspešnejší model japonsko-francúzskej aliancie. Platí to aj pre tento rok, keď opäť láme rekordy. Za prvých šesť mesiacov putovalo len k európskym zákazníkom 85 738 Dusterov.

S výraznou zmenou cenovj ponuky v porovnaní s predchodcom sa pravdepodobne neráta. Preto by mal nový Duster s pohonom predných kolies stáť cca12 000 eur a s pohonom všetkých kolies okolo 15 400 eur. Príchod nového Dusteru na trh je naplánované na začiatok roku 2018.

Dacia (šr)

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov