Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Už vieme, aký je naozaj! Škodu Karoq jazdíme na Sicílii.

Škoda Karoq mala byť v mojich očiach len ďalšie predvídateľné nudné koncernové SUV.  Zoči-voči som však zistil, že je azda to najlepšie!

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor a archív (galéria na konci článku)

Moji kolegovia vám už priniesli „statické“ informácie o novom Karoqu. Už viete, že je dlhý 4 382 mm, široká 1 841 mm, vysoká 1 603 mm a má rázvor 2 630 mm. Taktiež viete, že jej kufor má objem 521 litrov, avšak s individuálne nastaviteľnými a vyberateľnými sedadlami VarioFlex sa môže jeho objem pohybovať kdekoľvek v rozmedzí od 479 litrov až po slušných 1 810 litrov. Taktiež asi poznáte ponuku motorov: z benzínových je k dispozícii trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 koní) alebo štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a s funkciou deaktivácie dvoch valcov. Dieselové agregáty zastupuje motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 koní), alebo dvojliter 2,0 TDI naladený buď na 110 kW (150 koní), alebo na 140 kW (190 koní). Určite ste čítali aj o prispôsobiteľnom digitálnom prístrojovom paneli s vysokým rozlíšením, ktorý umožňuje zobraziť medzi virtuálnymi budíkmi rôzne informácie alebo mapu (a zároveň ju zobraziť aj na displeji navigácie, čo napríklad Volkswageny pod Passatom nedokážu). Čo však neviete je, ako Karoq v skutočnosti jazdí. Preto sme sa vybrali do Sicílie, aby sme to na prvých jazdách zistili.

Prvé dojmy

Napriek tomu, že Karoq je dizajnovo možno až príliš príbuzný s väčšim Kodiaqom, naživo som si uvedomil, že vyzerá oveľa lepšie, než jeho starší a väčší brat. Pomer výšky a šírky karosérie je tu lepší, takže auto vyzerá športovejšie a dynamickejšie. Jednotlivé línie tu nie sú tak ďaleko od seba, takže Karoq vyzerá „hutnejšie“. Zadné svetlá v tvare bumerangu zas vyzerajú mladícky, funky a osviežujúco odvážne. Zároveň sú prvkom, ktorý Karoq od Kodiaqu najviac odlišuje na prvý pohľad. Hierarchicky je Karoq zaradený nižšie, je menší a niektoré prvky výbavy mu v porovnaní s Kodiaqom chýbajú (360° kamery, inteligentné diaľkové svetlomety), avšak vyvažuje to digitálnym prístrojovým štítom, modernejším dizajnom a najmä vyberateľnými sedadlami VarioFlex, ktoré podľa mňa predstavujú oveľa väčšiu úžitkovú hodnotu. Je možné, že vďaka nim naložíte do Karoqu väčšie predmety, než do Kodiaqu. Za zmienku stoja aj predné sedadlá, ktoré mi nepripadali také krátke, pričom sú uložené trochu nižšie v karosérii, takže sa v Karoqu nesedí ako v autobuse. Prvý dojem spoza volantu by som teda prirovnal k posedu v mierne zvýšenom osobnom aute, čo je iba dobre.

Zázraky bez elektroniky

Karoq môže byť na želanie vybavený aj adaptívnym podvozkom DCC, avšak my sme ho v testovanej verzii s motorom 2,0 TDI spojeným so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4×4 nemali. A vôbec nám to nevadilo. Práve naopak – po jazde po značne rozbitých a zvetraných sicílskych cestičkách  sme všetci uznali, že podvozok Karoqu je doslova geniálny. Má veľký zdvih pružín, perfektne nastavené tlmiče a dobre navrhnuté silentbloky, pretože dokáže krásne „zaobliť“ všetky možné druhy nerovností. Absolútne nebúcha do karosérie, je krásne plavný, ale zároveň Karoqu prepožičiava sebaisté jazdné vlastnosti a prekvapivo vysoké hranice priľnavosti. Dobrá manévrovateľnosť auta spôsobená kratším rázvorom je ešte umocnená rýchlym riadením. Karoq jazdí naozaj parádne – lepšie, než ktorýkoľvek z jeho koncernových súrodencov. Veľký palec hore!

Off-road

Za zmienku stoja aj off-roadové schopnosti Karoqu. Všetko stojí a padá na magickom tlačidle Off-Road, ktoré prispôsobí nastavenie pohonu 4×4, prevodovky a trakčnej elektroniky, aby si auto lepšie rozumelo s terénom. So svetlou výškou 183 mm nečakajte zázraky, avšak Karoq je vďaka dobre tvarovaným nárazníkom a ochrane podvozka prekvapivo schopný aj v teréne, do ktorého sa zákazníci dobrovoľne nevyberú. Veľkú pochvalu si zaslúži za veľmi tuhú karosériu, ktorá nevydáva absolútne žiadne pazvuky ani pri krížení náprav. Vyzerá to teda tak, že som sa (opäť) mýlil. Karoq sa naozaj vydaril. Už zostáva iba počkať, ako si poradí s cestami u nás, na Slovensku.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov