Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ani „bajk“, ani motorka. Diabolské elektrobicykle Düsenspeed mažú rozdiely!!

Nebaví vás už horský bicykel a na motokrosovú, či cestnú motorku sa necítite? V takom prípade by vás mohli osloviť špičkové elektrické bicykle od švajčiarskej firmy Düsenspeed, ktoré svojou konštrukciou a jazdnými vlastnosťami prepisujú históriu.

Dizajnérom helvétskej značky sa doslova podaril zmazať rozdiel medzi elektrickými bicyklami a motocyklami, keď pri svojich projektoch pracujú nielen s vlastným elektropohonom, ale tiež s aerodynamikou a pozíciou za riadidlami.  Kľúčom k jedinečným jazdným zážitkom nielen rýchlosť, ale tiež aerodynamika a odpovídajúca jazdná pozícia. Karbónové rámy sú preto navrhnuté tak, aby mali čo možno najnižší odpor vetra. Cyklista v tomto prípade sedí veľmi nízko a jeho poloha je vzhľadom k dĺžke rámu natiahnutá po vzore motorkárov.

 

Zatiaľ sa na trhu objavili tri modely „elektrobajkov“ Düsenspeed, ktoré nezaprú inšpiráciu v motocyklovom športe alebo svete „cruiserov“ a „café racerov“. Tieto elektrobicykle sa môžu pochváliť kvalitnými jazdnými vlastnosťami a veľmi nízkym ťažiskom daným použitím zadného nábojového motora.

Model 1 je inšpirovaný motorkami zo súťažných okruhov z rokov 1910 až 1920. Čo sa týka elektrického pohonu, tak motor môže byť naladený na výkon od 250 do 2000 W. Je možné si zvoliť z niekoľkých kapacít batérií od 500 do 1800 Wh. To všetko pri maximálnom krútiacom momente 80 Nm, pričom dojazd na elektrický pohon osciluje od 40 do 200 km.

 

Model 2 je z trochu iného cesta a inšpiráciu treba hľadať v šesťdesiatych rokoch 20. storočia v ére „café racerov“. Aj vďaka minimalistickému telu, motorom s nízkym objemom a špeciálnej jazdeckej pozícii so sklonenou hlavou ovládli tieto motorky svet aspoň na jednu generáciu. V tomto prípade sú k dispozícii batérie s kapacitou 500 až 4500 Wh s rovnakým intervalom výkonov (200 – 2000 W).

 

Tretí model elektrobicykla Düsenspeed v poradí vyzerá a pôsobí ako moderný „bajk“, ktorý má k dispozícii batériu s kapacitou 1200 Wh a výkonom 500 W pri maximálnom krútiacom momente 50 Nm. V tomto prípade sa dojazd elektrokicykla pohybuje od 50 do 150 v závislosti od spôsobu jazdy. Jednotlivé modely sa líšia nielen svojim vzhľadom, ale tiež hmotnosťou.

 

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov