Mega! V austrálskej formule Super5000 „frčia“ veľké motory
Austrália je zrejme motoristickým rajom pre veľkoobjemové vidlicové osemvalce. Tamojšiu známu sériu cestovných automobilov chcú organizátori podporiť tiež formulovým šampionátom!
IndyCar má predpísané vidlicové šesťvalce 2,2 l s dvoma turbami, vo formule 1 sa preháňajú preplňované hybridné šestnásťstovky, na ktorých zvuk si mnohí ešte nezvykli. Iná situácia panuje u protinožcov, ktorí na veľké a svalnaté päťlitrové V8 proste nedajú dopustiť.
Od konca 60. do poloviny 70. rokov minulého storočia fungovala Formula 5000, ktorá sa jazdila na piatom kontinente, v USA a Európe, pričom hlavne vo Veľkej Británii sa organizovali spoločné preteky F1 a F5000. Majstri Európy sa pravidelne zviezli v nejakej tej Grand Prix.
Len nedávno uviedli na scénu monopost novej série Super5000, ktorá doplní populárny šampionát „cesťákov“ V8 Supercars, nižšiu ligu Super2 a tiež novo vypísanú sériu Superutes. Vypadá dosť retro, ale má monokok z uhlíkových kompozitov.
Podvozok je dielom miestnych Supashock, za jazdcom však tróni šestokoňová atmosférická „vé-osmička“. Surové svaly idú cez prevodovku Albins dozadu na riadne široké gumy. V kokpite nechýba ani moderný karbónový volant s displejom, navyše posiaty tlačidlami a ovládačmi.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov