Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Luxus a dobrodružstvo: Mercedes-Benz E220d All-Terrain

Mercedes-Benz E220d All-Terrain ponúka už aj zákazníkom Mercedesu možnosť mať manažérske kombi so schopnosťou trochu si dobrodružne vyhodiť z kopýtka.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Už chýba iba BMW. Po Audi aj Mercedes prišiel so svojím manažérskym crossoverom. Má karosériu „obrnenú“ plastmi, drsnejšie vyzerajúce nárazníky, nové kolesá a vzduchový podvozok štandardne zvýšený o 29 mm oproti klasickému „éčku“. To spolu s ochranou podvozka a špeciálnym terénnym režimom All-Terrain, ktorý zdvihne podvozok o ďalších 20 milimetrov, dodáva éčku celkom slušnú priechodnosť. Jasné, nie je to žiaden tereniak, ale sám som musel zhltnúť zo „dve tabletky odvahy“, než som sa s ním pustil do niektorých manévrov, pričom som bol presvedčený, že ich All-Terrain nezvládne. A on ich zvládol a smial sa mi do tváre pre moju zbabelosť. Práca jeho elektronických systémov je obzvlášť obdivuhodná, pretože spoza volantu ani nepočuť cvakanie elektroniky a prácu bŕzd. Mercedes-Benz E All-Terrain skrátka ide. Pri zdvihnutom podvozku však treba trochu zvoľniť tempo, pretože tlmiče už nemajú veľkú rezervu pre „výpad“ a občas hlasno buchnú. To je však pri podobných autách bežná záležitosť. Ak sa chcete popri terénnych výletoch zabávať, môžete využívať špeciálny terénny ukazovateľ, ktorý znázorňuje natočenie kolies, náklon karosérie, stúpanie či použitie akcelerátora a bŕzd. Éčkový All-Terrain teda vie byť pozoruhodný drsniak. Najlepšie však na ňom je, že nestráca nič zo svojej uhladenej stránky. Je kráľovsky pohodlný na cestách, svoju posádku doslova rozmaznáva priestorom a výbavou. Jeho kombi karoséria ponúka obrovský batožinový priestor so skvelými praktickými vychytávkami v podobe háčikov či koľajničiek. A keď je umytá, je aj elegantná a reprezentatívna. Zaujímavé je, že zvýšená svetlosť pocitovo takmer vôbec neovplyvnila jazdné vlastnosti auta. To dokáže predviesť dokonalú plavnú jazdu, avšak aj briskné zmeny smeru pri zachovaní absolútnej stability. Pod kapotou nášho éčka tíško vrčal štvorvalcový diesel s výkonom 143 kW (195 koní) a krútiacim momentom 400 Nm. Výborný deväťstupňový automat z neho pomáha vyžmýkať maximum, takže až do rýchlostí okolo 140 km/h s ním nebudete mať problémy v oblasti dynamiky. Ak sa však chcete hrať na diaľničný rýchlik, počkajte si na šesťvalec, ktorému zostáva väčšia porcia výkonu (a najmä krútiaceho momentu) na akceleráciu.

Čo treba uznať: All-Terrain toho zvládne viac než vaše svedomie.

Čo nám chýbalo: V podstate nič, čo by sa nedalo dokúpiť.

Čo nás prekvapilo: Jazdné vlastnosti na ceste.

Mercedes-Benz E220d All-Terrain

Cena a záruka:

Základ/test 58 362/68 838 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: vznetový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 143 kW (195 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 120 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 7,8 s,

vmax= 233 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/5,4 l/100 km.

 640 l kufor

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov