2 734 koní na Východnom Slovensku.
Mercedes-AMG Trip 2017 nás zaviedol do nádherných kútov Východného Slovenska. Spoločnosť nám robila šestica fajnových automobilových kúskov.
Nestáva sa často, aby ste na ceste stretli v jednom šíku zoradených šesť automobilov s trojcípou hviezdou na kapote. A už vôbec sa nestáva, aby za sebou po ceste išli brutálne výkonné kupé Mercedes-AMG GT R a majestátne SUV Mercedes-Benz G 4×4². Krátky úvod predznamenáva to, čo sme počas troch dní zažili. Kolóna pútala pozornosť všade kde sme zastavili, či iba prechádzali. A k obdivovateľom sa zaradili mladí ľudia, staré babičky, aj nespočetné policajné hliadky. Raz darmo. Ak majú autá k znaku Mercedes-Benz pridané písmená AMG a jazdu podfarbia parádnym orchestrom šiestich výfukov, je o obecenstvo postarané.
Začíname
Z Bratislavy vyrážame po diaľnici smer Banská Bystrica. Na úvod sme si vylosovali Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC. Malé, no čertovsky rýchle auto. Diaľničný limit však nepustí a naša kolóna láka, a tak si talent auta príliš neužijeme. Iste. Zrýchliť, či predbehnúť pomalšie auto nie je žiadny problém. Po prestávke schádzame z diaľnice na okresné cesty. Tam už je možností vyskúšať si schopnosti auta k dispozícii podstatne viac. Dážď kropí cestu, no auto to z pokoja a príkladného držania stopy nerozhádže. Spôsob ako prechádza zákruty, či akceleruje do príkreho kopca… Možno si poviete, že výkonovo nie je na tom z našej flotily najlepšie, no zladenie podvozka a pohonu je parádne, a tak si jazdu užívame. Počas cesty sme si spravili krátku zastávku v krásnej doline. Športiaky zostali dolu pri ceste. Keď sme dorazili na miesto, pochopili sme prečo. Dolina z časti zaplavená malým jazierkom bola arénou pre modely SUV. Nad všetkými samozrejme jednoznačne vyčnieval Mercedes-Benz G 4×4². Po kameňoch sa štveral ako kamzík.
Automobilové nebo
Po obede presadáme do absolútneho vrcholu šestice automobilov. Mercedes-AMG GT R. Nádherný zelený športiak budí rešpekt. Zvonka a aj za volantom. Športové pneumatiky, hustý dážď a rozbité, ledabolo zaplátané cesty preverili schopnosti každého vodiča. Auto by dokázalo ísť rýchlejšie, zákruty vykrajovať ostrejšie, no počasie bolo proti. Nevadí, ak si raz vyskúšate nasúkať sa do tohto automobilového skvostu, budete mať zážitok na celý život. Sme v cieli prvého dňa. Obkolesení nádhernou čistou prírodou podstupujeme riziko otravy kyslíkom.
Stále na očiach
Druhý deň presadáme do motoricky najvýkonnejšieho auta. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ dá stovku za 3,4 sekundy. Brutálna hodnota, čo poviete? Jazda cez serpentíny, prudké klesania striedajú výjazdy do kopca. Auto zvláda nástrahy cesty mimoriadne suverénne. Nasleduje krátke zastavene pri vodnej nádrži Starina, ktorá je najväčšou nádržou na pitnú vodu na Slovensku. Vodné dielo sme si mali možnosť pozrieť aj zvnútra, no čo nás dostalo, bola nádherná príroda, ktorá ho obkolesovala. Po prestávke na obed presadáme opäť. Brutálny športiak meníme za ďalšiu automobilovú lahôdku – Mercedes-Benz G 4×4². Vyštveráte sa za volant a máte rozhľad ako poľovník z posedu. O schopnostiach ikonického SUV som sa už presvedčil v teréne, na ceste je to však tiež veľmi zaujímavá skúsenosť. Ako s každým netradičným autom, aj s týmto sa treba poriadne zžiť. Ak to dokážete, budete kráľ. Tento nezameniteľný kúsok dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 7,4 sekundy a po diaľnici uháňať maximálnou rýchlosťou až 210 km/h. A spotreba? Nepýtajte sa. Kto si toto auto môže dovoliť, takúto drobnosť isto nerieši. V rámci cesty sme zablúdili aj do malej dedinky Uličské Krivé. V obci sa totiž nachádza krásne zachovalý gréckokatolícky drevený kostol sv. Michala Archanjela z roku 1718, ktorý bol postavený bez jediného kovového klinca.
Finále
Posledný deň cesty začíname v elegantnom kabriolete Mercedes-AMG C 43 4MATIC. O tom, že sa jedná o rýchle auto netreba hovoriť. Čo nás však zaujalo, bola pevnosť podvozka. Karoséria ani pri prejazde skutočne veľkých dier na ceste nevydala jediný pazvuk. Škoda zlého počasia, inak by sme si nám pridelenú porciu kilometrov za volantom tohto auta určite užívali so zloženou strechou. Šiesty diel cesty nám robil spoločnosť Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé. Toto auto sme mali v redakcii na klasický test, a tak sme o jeho talente už vedeli. Vďaka možnosti meniť nastavenie pohonu a podvozka si v kúpite v podstate viac automobilov v jednom. A to je to, čím vyčnieva nad väčšinu priamych konkurentov.
Len tak na okraj. Ak by ste chceli mať v garáži exkluzívnu zostavu šiestich automobilov, ktoré sme počas troch dní prevetrali, pripravte si 889 338 €. Málo? Veľa? Ako sa to vezme.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov