Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové Audi A8: budúcnosť luxusnej triedy

Vlajková loď Audi A8 ponúka množstvo zaujímavých vychytávok

Nemecká automobilka Audi na summite v španielskej Barcelone predstavila už štvrtú generáciu svojej vlajkovej lode. Je opäť referenciou technológií – s novým dizajnovým jazykom, inovatívnou koncepciou dotykového ovládania a konzistentnou elektrickou pohonnou jednotkou. Okrem toho je Audi A8 vyvinuté ako prvé sériové auto na svete s vysoko automatizovaným riadením.Od roku 2018 poskytne Audi postupne v sériovej výrobe nové jazdné funkcie, ako je Park Pilot, Pilot zaparkovania do garáže a Pilot jazdy v kolóne počas zápchy na ceste.

    

Vonkajší dizajn

Audi A8 je štýlová ikona pre celú značku na začiatku novej dizajnovej éry. Spredu je široká, vzpriamená mreža, ktorá symbolizuje športovú eleganciu, sofistikovanosť a progresívny stav. Nové Audi A8 je luxusný sedan či už v štandardnej verzii, alebo ako A8 L s  dlhším rázvorom kolies aj celkovej dĺžky.

Základný variant meria 5 172 milimetrov na dĺžku, 1 945 mm na šírku a 1 473 mm na výšku. Je tak o 37 mm dlhší a 13 mm vyššie ako predchodca, je však o 4 mm užčí. Rázvor narástol o 6 mm na 2 998 mm. Pribudlo miesto v kabíne, ktorá narástla do dĺžky o 32 mm. Z rovnakého posunu profituje aj predĺžený model A8L, ktorý je teraz dlhý 5 302 mm. Do výšky narástol o 15 mm, k jeho celkovej dĺžke aj rázvoru (3 128 mm) prinbudlo 130 mm. Obe verzie sú postavené na modulárnej platforme MLB Evo, pričom obe disponujú batožinovým priestorom s objemom 505 litrov.

     

Luxusný salónik

Značka Audi je známa po celom svete svojou športovosťou, ľahkou konštrukciou a trvalým pohonom všetkých kolies quattro. Nové A8 tiež jasne vyjadruje tieto hodnoty.

Priestor v kabíne definuje nové poňatie luxusu. Pripomíns veľký, široký salónik. V porovnaní s predchádzajúcim modelom výrazne narástla v oboch karosárskych verziách jeho dĺžka. Rozsah zariadení a materiálov je široký a je zároveň v každom detaile na úrovni najdokonalejšieho remeselníckeho spracovania.

Pohonné jednotky

Nové Audi A8 prichádza s dvomi vysoko modifikovanými vidlicovými šesťvalcovými preplňovanými motormi: 3,0 TDI a 3.0 TFSI. Dieselová pohonná jednotka má maximálny výkon 210 kW (286 k) a 600 Nm krútiaceho momentu v pásme 1 250 až 3 250 otáčok, benzínový motor zas výkon 250 kW (340 k) a 500 Nm pri 1 370 až 4 500 ot/min. Obe agregáty budú štandardne spárovaní s osemstupňová automatická prevodovka a pohonom všetkých kolies quattro, ktorý možno za príplatok doplniť zadným športovým diferenciálom.

Nasledovať budú dva osemvalcová motory  – 4,0 TDI s výkonom 320 kW (435 k) a 4.0 TFSI s výkonom 338 kW (460 k) dvojitým preplňovaním či deaktivizáciou valcov kvôli zníženiu spotfeby. Výhradným top motorom bude šesťlitrový W12-valec s výkonom 430 kW/585 k a s krútiacim momentom 800 Nm dostupným v pásme 1 300 až 5 000 otáčok a ajs  deaktiváciou polovice valcov.

Audi neskôr uvedie aj variant A8 L e-tron quattro, pri ktorom sa ráta so spárovaním trojlitrového šesťvalca a elektromotora, pričom celkovo má sústava produkovať výkon 330 kW/449 k a krtiaci moment 700 Nm. To postačí k šprintu na 100 km/h za 4,9 sekundy a najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Tento variant zvládne 50 kilometrov čisto na elektrinu, jej normovaná spotreba ale zatiaľ nie je známa. Počas jemného spomaľovanie funguje elektromotor ako generátor a dochádza k rekuperácii brzdnej energie. Samotné lítium-iónové akumulátory majú kapacitu 14,1 kWh, ktorá sa skrýva vo 104 článkoch uložených pod podlahou batožinového priestoru. Nabíjanie bude možné aj bezdrôtovo.

Autonómna jazda

Novinka bude mať vo výbave aj semi-autonómne riadenie úrovne SAE 3, kedy je síce stále nutná kontrola zo strany vodiča, ale najmä na diaľniciach možno riadenie auta prenechať novému systému.

Optimalizovaná navigácia

Ďalšou novinkou je vo veľkej miere optimalizovaná navigáciu, ktorá poskytne vodičovi: inteligentné návrhy vyhľadávania trás. Audi ponúkne aj kamery, ktoré 18-krát za sekundu skenujú vozovku pred vozidlom a výsledným dátam prispôsobí charakteristiku pružín a tlmičov u každého kolesa individuálně.U niektorých modeloch  možno počítať s riadením všetkých štyroch kolies. Celkom iste sa objaví u chystanej verzie S8, ktorú bude poháňať nový štvorlitrový osemvalec twin-turbo, ktorý poznáme už z nového Porsche Panamera. Ten by mal v prvom chvíli produkovať 550 koní, neskôr príde aj variant Performance disponujúci viac ako 600 k.

Do predaja príde nové Audi A8 v októbri na nemeckom trhu, pričom limuzína bude k dispozícii v štandardnej forme alebo s predĺženým rázvorom. Základná cena pre A8 na je stanovená na 90 600 eur, cena modelu A8 L začína na 94 100 eur.

Audi (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov