8-valcové SUV a SUV-kupé: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+
Po úspešnej premiére na autosalóne v New Yorku sa v septembri začne dodávať stredne veľké vysokovýkonné vozidlo SUV: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ nielen s klasickou karosériou SUV ale tiež s tvarmi kupé.
Dostupné bude aj ako ešte silnejší Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ rovnako s oboma podobami karosérie – klasického SUV i kupé.
Prvý raz možno získať stredne veľké SUV teraz aj s výkonným osemvalcovým biturbom v dvoch výkonnostných stupňoch. Základom je 4,0-litrový motor V8 AMG s výkonom 350 kW (476 k) alebo 375 kW (510 k) vo variantoch GLC 63 S a GLC 63 S kupé. Pôsobivo to dokazuje aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 3,8 s: nové vozidlá kategórie SUV zaujímajú osobitné postavenie vo svojom segmente trhu. Vysokovýkonné vozidlá SUV sú okrem toho vybavené podvozkom odpruženým vzduchom s adaptívnym nastaviteľným tlmením, pohonom všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance s úplne variabilným rozdeľovaním momentu, zverným diferenciálom zadnej nápravy ako aj vysokovýkonnou brzdovou sústavou. Ako vizuálny poznávací znak svojej príbuznosti so športovými vozidlami Mercedes-AMG nesú nové modely mriežku chladiča AMG Panamericana, ktorá bola doposiaľ vyhradená rodine AMG GT. Nové modely okrem toho ponúkajú všetky výhody SUV značky Mercedes: veľa miesta pre cestujúcich a batožinu, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu ako aj suverénnu trakciu aj na vlhkom podklade alebo v zimných cestných podmienkach.
Nový Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ SUV a kupé zaujímajú vo svojom konkurenčnom prostredí výnimočné postavenie v každom ohľade. V segmente sú ako jediné vybavené s osemvalcovým motorom biturbo. Mercedes-AMG tak vychádza v ústrety želaniam svojich zákazníkov, ktorí si aj v prípade stredne veľkého vysokovýkonného vozidla SUV želajú kombináciu suverénneho priebehu výkonu a vysoko emotívneho, nezameniteľného zvuku motora.
„Nový GLC 63 4MATIC+ je pre nás úplne mimoriadne vozidlo. Navrhnúť veľmi športové a dynamické SUV, aby malo napriek tomu prirodzene extrémne stabilné jazdné vlastnosti, nie je ľahkou úlohou. Preto sme do tohto vývoja vložili mnoho úsilia a celú našu kompetenciu v oblasti SUV nazbieranú za mnohé roky. Podarilo sa nám tak vyrobiť SUV, ktoré má veľmi presné a agilné jazdné vlastnosti a v prípade potreby pozýva aj na rýchle kolá na pretekárskej trati. Náš motor V8 biturbo predstavuje významný znak nášho výhradného postavenia v konkurenčnom prostredí vysokovýkonných vozidiel. Okrem toho, ponukou SUV a kupé máme v segmente najväčší výber. A technickú príbuznosť s našimi športovými vozidlami vizuálne zdôrazňuje mriežka chladiča Panamericana, ktorá bola doposiaľ rezervovaná pre naše modely AMG GT,“ vysvetľuje Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
V novom modeli GLC 63 4MATIC+ a GLC 63 S 4MATIC+ je použitá 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT, pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ a individuálny zážitok poskytnú štyri jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT, umožňujúce komplexne zmeniť charakteristiku vozidla pričom modifikujú odozvu motora, prevodovky, komfortného nastavenia podvozku, riadenia, ESP® či pohonu všetkých kolies. Model S má navyše k dispozícii jazdný program PRETEK s parametrami nastavenými na maximálnu výkonnosť. Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy má GLC 63 4MATIC+ mechanický zverný diferenciál zadnej nápravy, GLC 63 S 4MATIC+ elektronický zverný diferenciál zadnej nápravy s ešte presnejšou a rýchlejšou reguláciou.
Vlajkovú loď vysokovýkonných noviniek Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ a GLC 63 S 4MATIC+ pri ich uvedení predstaví exkluzívny mimoriadny model Edition 1, ktorý už obsahuje významnú časť zo širokej ponuky pripravenej doplnkovej výbavy.
Daimler (šr)
Prehľad technických údajov | ||
AMG GLC 63 4MATIC+ | AMG GLC 63 S 4MATIC+ | |
Motor | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 | 3 982 cm3 |
Výkon | 350 kW (476 k) pri 5 500 – 6 250 ot/min | 375 kW (510 k) pri 5 500 – 6 250 ot/min |
Max. krútiaci moment | 650 Nm pri 1 750 – 4 500 ot/min | 700 Nm pri 1 750 – 4 500 ot/min |
Pohon | Stály pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdeľovaním momentu | Stály pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdeľovaním momentu |
Prevodovka | 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT | 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT |
Spotreba paliva | ||
kombinovaná | 10,7 – 10,3 l/100 km | 10,7 l/100 km |
Emisie CO2 kombinované | 244 – 234 g/km | 244 g/km |
Trieda efektívnosti | F | F |
Hmotnosť (DIN/ES) | 1 925 kg */ 2 000 kg ** | 1 935 kg */ 2 010 kg ** |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h*** | 250 km/h*** |
AMG GLC 63 4MATIC+ kupé | AMG GLC 63 S 4MATIC+ kupé | |
Motor | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo | 4,0-litrový V8 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 | 3 982 cm3 |
Výkon | 350 kW (476 k) pri 5 500 – 6 250 ot/min | 375 kW (510 k) pri 5 500 – 6 250 ot/min |
Max. krútiaci moment | 650 Nm pri 1 750 – 4 500 ot/min | 700 Nm pri 1 750 – 4 500 ot/min |
Pohon | Stály pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdeľovaním momentu | Stály pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdeľovaním momentu |
Prevodovka | 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT | 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT |
Spotreba paliva | ||
kombinovaná | 10,7-10,3 l/100 km | 10,7 l/100 km |
Emisie CO2 kombinované | 244 – 234 g/km | 244 g/km |
Trieda efektívnosti | E | F |
Hmotnosť (DIN/ES) | 1 935 kg */ 2 010 kg ** | 1 945 kg */ 2 020 kg ** |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h*** | 250 km/h*** |
* Prevádzková hmotnosť pohotovostná podľa DIN bez vodiča; ** Prevádzková hmotnosť pohotovostná podľa ES vrátane vodiča a hmotnosti (68 kg + 7 kg), *** elektronicky obmedzená |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov