Captur: najúspešnejší kompaktný crossover je od Renaultu
Renault Captur je ešte atraktívnejší, pohodlnejší a bezpečnejší.
S nabrúseným vzhľadom, novými komfortnými funkciami a pridanými prvkami aktívnej bezpečnosti Renault potvrdzuje vedúcu úlohu modelu Captur v segmente kompaktných crossoverov.
Medzinárodný bestseller dostal v rámci faceliftu prepracované predné svetlá, ktoré môžu byť za príplatok u drahších variantov plne diódové s označením Pure Vision a z LED sú tiež svetlá pre denné svietenie, integrovaná do predného nárazníka. Celkové stvárnenie predku auta vrátane masky chladiča s novou chrómovanou lištou a kontrastne sfarbeným náznakom a ochranou spodnej časti predného nárazníka dáva autu výraznývzhľad. a zdôrazňuje skutočnosť, že patrí rodiny Renault SUV. Ani po modernizácii sme však pohon všetkých kolies u európskeho modelu Capture nenašli.
Vôbec po prvýkrát sa vo výbave modelového radu Captur objavuje systém kontrolujúci mŕtve uhly, pričom Renault sľubuje, že jeho senzory aktivované v rozmedzí od 30 do 140 km/h dokáže zachytiť nielen automobily, ale zaregistrujú tiež motocykle či bicykle. V najvyššom variante francúzskeho crossoveru potom bude k dispozicii aj automatické parkovanie Easy Park Assist.
Renault tiež rozšíril ponuku infotainment pre model Captur o najnovšiu verziu multimediálneho rozhrania R Link a kompatibilitu so smartfónmi vďaka nadstavbe Android Auto. Ako novinku ponúka francúzsky výrobca automobilov zvukový systém BOSE so siedmimi špičkovými reproduktormi.
Okrem modifikovanej grafiky zadných svetiel sa u modelu Captur objavili štyri typy prepracovaných kolies, čiastočne presklená strecha, montovaná v kombinácii s dvojfarebnými lakmi a má aj tri nové odtiene karosérie – Atacama Orange, Ocean Blue a Amethyste Black. Práve posledná farba je určená špeciálne pre nový variant Initiale Paris, ktorá dostala navyše hliníkové sedemnásťpalcové kolesá, viac chrómovaných doplnkov na karosérii a posádku bude hýčkať čalúnením z kože Nappa, vyhrievané predné sedadlá a hliníkové pedály.
Šesť vysoko účinných turbomotorov
Pre model Captur sú k dispozícii tri zážihové a tri vznetové preplňované motory. Vyznačujú sa vysokou účinnosťou vo výkonovom spektre od 66 kW/90 k až po 87 kW/118 k.
S turbo-dieselovou pohonnou jednotkou Energy dCi 90 a dCi 110 vystačí Capture s kombinovanou spotrebou 3,6 alebo 3,7 litra paliva na 100 km (95 a 98 g CO2/km).
Dve motorizácie modelu Captur sú skombinované so 6-rýchlostnou dvojspojkovou prevodovkou y (EDC – Efficient Dual Clutch): zážihový motor ENERGY TCE 120 EDC s priamym vstrekom paliva a turbo diesel dCi 90 EDC.
Kompaktný Renault Captur bol v roku 2016 v B-segmente už druhý rok po sebe s 215 670 vozidlami najpredávanejším vozidlom v Európe. Uvedenie aktualizovanej verzie Renaultu na trh možno očakávať v júni 2017.
Renault (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov