Maťo Homola ukázal svoju extratriedu: V kvalifikácii v Bahrajne dominoval
Napriek zisku piatich bodov za pole position v kvalifikácii nedokázal Mat’o Homola skončiť v oboch pretekoch v Bahrajne v prvej desiatke.
Ako dva blesky z jasnej oblohy zažiarila dvojica z tímu DG Sport Compétitio pri slnečnom a horúcom západnom pobreží Perského zálivu na okruhu Sakhir v Bahrajne. Úžasne si počínali v kvalifikácii.
Slovenský automobilový pretekár Maťo Homola sa stal víťazom 2. kvalifikácie na okruhu Sachír v Bahrajne, ktorý bol cez víkend dejiskom 2. kola medzinárodnej série TCR. So svojím novým vozidlom Opel Astra OPC TCR 2017 dosiahol čas 2:12,073 min. a o 378 tisícin predstihol svojho kolegu z tímu DG Sport Compétition Belgičana Pierrea-Yvesa Corthalsa. Je to zároveň rekordný čas v seriáli TCR na okruhu v Bahrajne, čím prekonal prvenstvo Sergeja Afanasjeva 2’12 “541 z 2.4.2016 na vozidle SEAT Leon TCR. Pre DG Spsort Compétition a značku Opel je to dôležitý úspech v tohtoročných pretekochi TCR International Series.
Penalizácia za výmenu motora
V piatkovom prvom voľnom tréningu sa mu pohonná jednotka jeho auta nebezpečne prehrievala. Podarilo sa mu dokončiť len zhruba dve kolá, lebo musel zastaviť a ísť do boxov na výmenu motora s čím sa mechanici riadne potrápili. Nový motor potom v sobotu dopoludnia v kvalifikácii fungoval perfektne a Maťo získal pole position! Hoci si ju na štartovom rošte neužil, znamená to pre neho zisk prvých 5 bodov do hodnotenia seriálu TCR.
Na základe pravidiel tak v prvých pretekoch, ktoré sa jazdili v sobotu pod umelým osvetlením, za penalizáciu štartoval až z posledného miesta. Každopádne, vďaka prvému miestu v kvalifikácii získal prvých päť bodov do hodnotenia TCR. Do druhých pretekov víkendu štartoval z 10. miesta, keďže podľa pravidiel sa poradie prvej desiatky kvalifikantov otáča.
Zlý začiatok akoby celý tím DG Sport Compétition ešte viac nabudil. A to nie je na zahodenie, keďže v tejto sérii často o po triumfe rozhoduje bod či dva.
Maťo Homola ukázal svoju extratriedu
Slovenský automobilový pretekár Maťo Homola sa stal víťazom kvalifikácie na okruhu Sachír v Bahrajne, ktorý bol cez víkend dejiskom 2. kola medzinárodnej série TCR. So svojím novým vozidlom Opel Astra OPC TCR 2017 dosiahol čas 2:12,073 min. a o 378 tisícin predstihol svojho kolegu z tímu DG Sport Competition Belgičana Pierrea-Yvesa Corthalsa.
Homola však nevyštartoval v sobotňajších pretekoch z pole position. V piatkovom prvom voľnom tréningu sa mu totiž prehrial motor a mechanici ho museli vymeniť. Na základe pravidiel tak v prvých pretekoch, ktoré sa konali v sobotu pod umelým osvetlením, štartoval pre penalizáciu z posledného miesta. Každopádne, vďaka prvému miestu v kvalifikácii získal prvých päť bodov do hodnotenia TCR. Do druhých pretekov víkendu štartoval z 10. miesta, keďže podľa pravidiel sa poradie prvej desiatky kvalifikantov otáča.
Keď chýba výkon …
Štart štvrtých pretekov sezóny a druhých v rámci GP Bahrajnu F1 sa Maťovi Homolovi vydaril lepšie ako deň predtým. No zakrátko zaznamenal úbytok výkonu a musel niekoľkokrát resetovať palubný počítač. Nabranú stratu už do konca pretekov nedokázal zlikvidovať a tak prišiel do cieľa veľmi nespokojný dvakrát na podpriemernom 13. mieste.
„Som smutný, že sa mi nepodarilo naplniť cieľ, s ktorým som prišiel do Bahrajnu,“ povedal Maťo Homola po skončení pretekov. „Robil som, čo som vedel, no nestačilo to na lepšie umiestnenie než na 13. pozíciu. Jazdné vlastnosti auta sa nám po Gruzínsku podarilo výrazne zlepšiť, nastavenie podvozka už začína fungovať tak, ako chcem. No tentoraz nám od piatku robil problémy motor. Najprv sa prehrial, po výmene sme zajazdili parádnu kvalifikáciu, no v pretekoch to bolo opäť slabé. Nemal som výkon, nebol som konkurencieschopný. Na tomto okruhu rozhoduje práve rýchlosť na rovinkách a na to potrebujem výkon motora. To nám tento víkend bohužiaľ chýbalo. Uvidíme, ako sa bude ďalej vyvíjať, bez neho sa nikam nepohneme. Verím, že to bude už len lepšie.“
„Auto nemalo dostatok výkonu a preto som nemohol byť konkurencieschopný tento víkend,“ zdôveril sa Maťo Homola po pretekoch. A pokračoval: „Cítim, že Opel nemôže teraz konkurovať na rovnakej úrovni ostatným autámi. Dúfam, že sa to čoskoro zmení. Potešila ma pole position, prvá pre Opel v sérii TCR. Je to pre mňa prvých 5 bodov do šampionátu, no ja chcem získavať 25 za víťazstvá. Nemyslím že som v pozícii favorita v boji o titul, hoci mám pocit, že patrím medzi nádejných čakateľov. Urobíme všetko, aby sme boli čoskoro opäť konkurencieschopní. Motivacia mi nechyba, ideme do Spa, kde sa mi vzdy darilo!“
Najbližšie sa TCR International Series presunie do Európy. Ako sprievodné podujatie WEC budú prtekári série TCR najbližšie štartovať na okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku 5. a 6. mája.
(šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov