Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


ŠKODA dosiahla v roku 2016 nové rekordné predajné a finančné výsledky

ŠKODA pokračuje vo svojom rekordnom kurze. Ako v predajných, tak aj vo finančných výsledkoch dosiahla česká automobilka v roku 2016 nové rekordné hodnoty.

V porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástli dodávky zákazníkom o 6,7 % na 1 126 500 vozidiel (2015: 1 055 500). Za rovnaké obdobie vzrástli aj tržby o 9,8 % na 13,7 miliárd eur (2015: 12,5 miliárd eur) a dosiahli tak rovnako aj nové maximálne hodnoty. Čo sa týka prevádzkového výsledku, tradičná česká automobilka s 1,197 mld. eur zaznamenala nárast o 30,8 % (2015: 915 miliónov eur). ŠKODA AUTO prostredníctvom svojej Stratégie 2025 a s ňou spojenej modelovej ofenzívy vytvorila podmienky pre ďalší rast. Najmä od uvedenia nového veľkého SUV ŠKODA KODIAQ, modernizovaného modelu ŠKODA OCTAVIA a ďalších modelových noviniek, ktoré automobilka v priebehu roku predstaví, si značka sľubuje ďalšie rastové impulzy.

„Výsledky obchodného roku 2016 prekonali naše očakávania. Tretí rekordný rok po sebe dokazuje úspešnosť našej stratégie trvalého rastu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „S našou Stratégiou 2025 budeme v raste značky ŠKODA dôsledne pokračovať aj v budúcich rokoch. V tejto súvislosti našu modelovú paletu ešte obnovíme a rozšírime a vstúpime na nové trhy, do nových zákazníckych segmentov a digitálnych oblastí podnikania. Okrem toho sa sústredíme aj na elektrifikáciu našich vozidiel. V roku 2020 na trh uvedieme prvý model značky ŠKODA na čisto batériový pohon. Prvú ukážku toho, ako by mohla vyzerať elektrická budúcnosť značky ŠKODA, predstavíme na autosalóne v Šanghaji,“ dodáva Bernhard Maier.

Digitalizácia, konektivita a nové mobilné služby sú hlavnými piliermi Stratégie 2025. Cieľom je vyvinúť pre zákazníkov značky ŠKODA úplne nové možnosti mobility. „Automobil zostane aj naďalej jadrom našej ponuky. V budúcnosti ho ale doplníme o služby, vďaka ktorým bude život v každodennej premávke jednoduchší, efektívnejší, pohodlnejší a bezpečnejší. ŠKODA sa tak zmení z tradičného výrobcu automobilov na poskytovateľa mobility v širšom zmysle. Súčasťou tejto stratégie je aj nový ŠKODA AUTO DigiLab v Prahe, ktorý posilní našu inovačnú a digitálnu kompetenciu,“ hovorí Bernhard Maier.

„Náš ziskový rast spočíva hlavne na štyroch pilieroch: na vyššom počte predaných vozidiel, vysokej vyťaženosti našich závodov, lepšom modelovom mixe a na optimalizovaných produktových nákladoch,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť financií Klaus-Dieter Schürmann.

V obchodnom roku 2016 zaznamenala spoločnosť ŠKODA AUTO nové rekordné hodnoty tržieb a prevádzkového výsledku. Tržby vzrástli na 13,7 miliárd eur (2015: 12,5 miliárd eur) a prekonali tak doterajšiu rekordnú hodnotu z roku 2015 o 9,8 %. Prevádzkový výsledok vzrástol o 30,8 % na 1,197 mld. eur (2015: 915 miliónov eur). To predstavuje 8,7 % z tržieb (2015: 7,3 %).

Zisk pred zdanením vzrástol o 38,7 % na 1,173 mld. eur (2015: 846 miliónov eur). Zisk roku 2016 po zdanení činil 951 miliónov eur (2015: 708 miliónov eur) a o 34,3 % prekonal výsledok predchádzajúceho roku. Investície v roku 2016 predstavovali 548 miliónov eur (2015: 591 miliónov eur).

Svojím zákazníkom na celom svete dodala ŠKODA v roku 2016 rekordný počet 1 126 500 vozidiel. To predstavuje nárast o 71 000 vozidiel (+ 6,7 %) oproti roku 2015 (1 055 500 vozidiel). Na mnohých kľúčových trhoch, ako je Čína (317 100), Nemecko (165 200), Veľká Británia (80 300) a Poľsko (56 200) dosiahli predaje vozidiel značky ŠKODA nové rekordné počty. Tiež v Turecku (28 900), vo Francúzsku (23 000) a v Izraeli (20 400) si nové vozidlo značky ŠKODA nikdy nekúpilo viac zákazníkov než v roku 2016.

Uplynulý rok bol rokom 25. jubilea úspešného partnerstva medzi koncernom Volkswagen a tradičnou českou automobilkou – obdobie, v ktorom sa ŠKODA z regionálneho lídra na trhu rozvinula na medzinárodnú úspešnú automobilku. Vrcholnou udalosťou roka 2016 bola svetová premiéra nového veľkého SUV ŠKODA KODIAQ v Berlíne a následný výstavný debut na autosalóne v Paríži. KODIAQ predstavuje začiatok široko poňatej SUV-ofenzívy českej automobilky. S jej pomocou chce automobilka získať nových zákazníkov a segmenty, zvýšiť trhový podiel a posilniť svoju pozíciu na svetovom trhu.

„Úspech značky ŠKODA v obchodnom roku 2016 umožnilo skvelé nasadenie všetkého personálu. Ďakujeme všetkým zamestnancom aj odborom KOVO, ktoré i v roku 2016 rastový kurz podniku konštruktívne podporili,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť personalistiky Bohdan Wojnar.

„ŠKODA si veľmi váži vynaložené úsilie zamestnancov, čo sa odráža aj v ich odmeňovaní, keď priemerná mzda v spoločnosti vzrástla od roku 2010 o 30 %. Veľmi intenzívne tiež pripravujeme našich zamestnancov na tému budúcnosti, spojenú s Priemyslom 4.0, a to hlavne rozvojom ich kompetencií napríklad v IT oblasti,“ doplňuje Bohdan Wojnar.

Aj do roku 2017 vstúpila značka ŠKODA v plnej sile. V januári a februári dosiahla nové rekordné výsledky a zvýšila dodávky zákazníkom za prvé dva mesiace o 2,7 % na 174 900 vozidiel (2016: 172 300 vozidiel). V marci mali na autosalóne v Ženeve svoju premiéru výrazne prepracované modelové rady OCTAVIA, RAPID, RAPID SPACEBACK a CITIGO, ako aj modelové varianty KODIAQ SCOUT a KODIAQ SPORTLINE, OCTAVIA RS 245 a OCTAVIA SCOUT. V roku 2017 predstaví ŠKODA celkom jedenásť modelových noviniek.

 

 Skupina ŠKODA AUTO v číslach:

 

2016  2015 Zmena v %
Dodávky zákazníkom tis. vozidiel 1 126 1 056 +6,7
Dodávky zákazníkom bez Číny tis. vozidiel 811 774 +4,8
Výroba1 tis. vozidiel 1 152 1 037 +11,1
Výroba v závodoch ŠKODA2 tis. vozidiel 776 694 +11,8
Odbyt3 tis. vozidiel 814 747 +9,0
Počet zamestnancov4 osôb 29 580 26 646 +11,0
Tržby mil. EUR 13 705 12 486 +9,8
Prevádzkový výsledok mil. EUR 1 197 915 +30,8
Rentabilita tržieb % +8,7 +7,3
Zisk pred zdanením mil. EUR 1 173 846 +38,7
Zisk po zdanení mil. EUR 951 708 +34,3
Čistý peňažný tok mil. EUR 1 057 913 +15,8
Investície (bez aktivovaných vývojových nákladov) mil. EUR 548 591 -7,3

 

1)            Značka ŠKODA celosvetovo

2)            Zahŕňa produkciu značky ŠKODA, bez produkcie v Číne, na Slovensku, v Rusku a v Indii, ale vrátane ďalších koncernových značiek ako SEAT, AUDI a VW; produkcia vozidiel bez rozložených sád

3)            Odbyt vozidiel bez rozložených sád

4)            Počet zamestnancov bez agentúrneho personálu, vrátane učňov

Škoda, dk

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov