Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


ŠKODA predala v Číne dvojmiliónte vozidlo

Bestsellerom v Číne je ŠKODA OCTAVIA s viac ako jedným miliónom vozidiel dodaných zákazníkom.

Jubilejným automobilom je ŠKODA SUPERB s motorom 1,4 TSI v odtieni biela Polar. Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu, v Šanghaji odovzdal vlajkovú loď značky zákazníkovi, pánovi Honganovi Li (na obrázku). Čína je najväčším trhom českej značky. V roku 2017 oslávi ŠKODA desiate výročie svojho vstupu na čínsky trh.

Doterajší rozvoj značky ŠKODA v Číne je príbehom úspechov. Česká automobilka vstúpila na čínsky trh v roku 2007. ŠKODA vtedy začala lokálnu výrobu modelu OCTAVIA v partnerstve so spoločnosťou SAIC Volkswagen. V úzkej spolupráci s týmto čínskym partnerom sa Čína už v roku 2010 stala najvýznamnejším trhom značky ŠKODA. Po šiestich rokoch a troch mesiacoch dosiahla značka prvého milióna predaných vozidiel, ku druhému milióna potrebovala iba tri a pol roka.

Bestsellerom je v Číne Škoda Octavia. Z dvoch miliónov predaných vozidiel bolo takmer 1 107 000 vozov radu Škoda Octavia, viac ako 305 000 vozidiel Škoda Rapid, takmer 268 000 vozidiel Škoda Superb, viac ako 251 000 vozidiel Škoda Fabia a približne 69 000 vozidiel Škoda Yeti. V súčasnosti značka ŚKODA v Číne patrí medzi etablované veľkosériovej výrobcu. V Číne schádza z linky celkom šesť modelových radov značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. KodiaQ, prvé veľké SUV značky ŠKODA, vstúpi na trh v druhom polroku 2017.

„KodiaQ predstavuje pre značku ŠKODA v Číne dôležitý míľnik. Ide o vstup značky do úplne nového segmentu a tiež o začiatok rozsiahlej SUV-ofenzívy. V rámci tejto ofenzívy predstaví ŠKODA na čínskom trhu celkom štyri vozidlá SUV. Od vstupu do tohto segmentu máme veľké očakávania a prvé reakcie ukazujú, že sa jedná o správny smer pre značku,“ zdôraznil Michael Arndt, výkonný riaditeľ zodpovedný za predaj a marketing spoločnosti SAIC ŠKODA.

V roku 2016 ŠKODA v Číne prvýkrát predala viac ako 300 000 vozidiel, čo bol pre značku nový rekord. V porovnaní s predchádzajúcim rokom dosiahla značka ŠKODA na svojom najväčšom trhu raste o 12,6 percenta na 317 100 vozidiel (2015: 281 700 vozidiel). ŠKODA v koncepcii, spracovanie a výbave novo vyvíjaných modelov zohľadňuje špecifické želania a

požiadavky čínskych zákazníkov. V rámci SUV-ofenzívy, ktorá naberá tempo s príchodom modelu KodiaQ, prenáša ŠKODA svoj expresívny dizajn do segmentu SUV a zvýrazňuje tak emocionálne silu značky. SUV-ofenzíva je dôležitým pilierom aktuálnej stratégie značky ŠKODA.

Mladoboleslavská automobilka bude svoju pozíciu a svoje zastúpenie na čínskom trhu ďalej posilňovať. Cieľom je rozšírenie aktuálnych modelových radov, napríklad o vozidlá s alternatívnymi pohonmi a ďalšie vozidlá kategórie SUV.

Škoda Auto (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov