Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nová Kia Rio: Áčkové béčko

Kia Rio prichádza vo štvrtej generácii s jasným cieľom: stať sa áčkom v segmente B. Má na to? Zisťovali sme na prezentácii Portugalsku.

Hneď na úvod treba povedať, že nadpis trocha preháňa. Doterajšieho Ria predali vlani v Európe 450 000 exemplárov. V niektorých krajinách, so silným domácim modelom v tomto segmente, na prvé miesto sotva prerazí. No faktom je, že najnovšie Rio pôsobí veľmi zrelo, kvalitne i esteticky. S čím teda „tiahne do boja“?

Kia Rio e     Kia Rio b

Zvonka osloví dospelým, európskym, serióznym a súčasne atraktívnym vzhľadom, ktorému nechýba ani rácio, ani emócie. Vznikal súčasne v Nemecku, Kalifornii i Kórei a je jasné, že sa všetky názorové prúdy dokázali zjednotiť v prospech celku. Voči doterajšej verzii má nová dlhšiu kapotu, kolmejší zadný stĺpik a o čosi narástla do dĺžky, šírky i rázvor (o 10 mm na 2 580 mm), no súčasne sa znížila o 5 mm. Spolu s kolmejším zadným oknom a atraktívnymi doplnkami (kolesá až 17“) a zaujímavou grafikou svetiel je Kia Rio jednoducho pekná a dynamická. Rozhodne získala aj vo vnútri. V tomto aute som si slušne sadol „sám za seba“ aj s mojimi 186 cm. Interiér pôsobí vzdušne, útulne i kvalitne. Veľký, 7- palcový dotykový displej dominuje, no za povšimnutie stojí určite aj originálne usporiadanie ovládačov klimatizácie, elegantný dizajn palubnej dosky i kvalitne pôsobiace materiály, vrátane umelej kože.

Kia Rio k    Kia Rio g

Vyskúšali sme si všetky tri motory, ktoré sme v Portugalsku mali k dispozícii na kľukatých, neraz úzkych a dosť rozbitých pobrežných cestách i úsekoch kvalitných diaľnic. Mojim favoritom je turbo dieselový 1,4 (66 kW/90 k) so 6- stupňovou manuálnou prevodovkou. Auto s ním je živé, tiché a hospodárne (reálne 5,4 l/100 km pri svižnej jazde). Bude aj v slabšej verzii s výkonom 57 kW. Páčil sa mi aj celkom nový benzínový 1,0 l trojvalec s turbom (74 kW/100 k), s (len) 5- stupňovým manuálom. K dispozícii bude aj s výkonom 88 kW/120 k  Základný benzínový motor, ktorý bude zrejme najpredávanejší, je atmosféricky plnený s objemom 1,25 l a výkonom 62 kW/84 k. Spolu s 5- stupňovou manuálnou prevodovkou plní svoju úlohu na sto percent, no so silnejšími motormi je jazda predsa len o dosť zábavnejšia. Spomeňme ešte benzínový motor 1,4 l (74 kW/100 k), ten sme však nejazdili.

Kia Rio f    Kia Rio d

Nové sú nielen motory, ale tiež mechanika podvozka. Tuhšia báza a zmeny na zavesení kolies pri zachovaní osvedčenej koncepcie sú významné nielen na papieri. Ovládateľnosť i odozva na pokyny vodiča sú na vysokej úrovni, pričom komfort netrpí ani na veľmi nekvalitných povrchoch (dobrá správa pre našinca!), či pri plnom zaťažení. Z kvanta asistenčných systémov spomeňme aspoň asymetrické pribrzďovanie kolies pri prejazdoch zákrut (Cornering Brake Control) a autonómne núdzové brzdenie. Vyspelá sústava infotainmentu umožňuje použitie systémov Android Auto™ aj Apple CarPlay™. Tvorcovia nového Ria sebavedomo deklarujú špičkový priestor v interiéri. Oprávnenosť ich optimizmu potvrdzuje subjektívny dojem, no tiež objem batožinového priestoru 325 l.

Kia Rio h    Kia Rio i

Nová generácia Kie Rio sa začne predávať koncom prvého štvrťroka 2017 (cenu zatiaľ nepoznáme, no dúfajme, že základ neprekročí 10 000 €). Vyrába sa v Sohari (Južná Kórea). Spolu so 7 ročnou (150 000 km) zárukou bude v nabitom segmente kompaktných hatchbackov určite veľmi významným hráčom.

Kia Rio n    Kia Rio l

Dalibor Klíma, Cascais; foto: autor, archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov